رئیس دانشگاه ایلام:
رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به حرکت تاریخی دانشجویان در ۱۳ آبان گفت: دانشجویان در انقلاب اسلامی در صف نخست مبارزه با استکبار ایستاده اند.
کد خبر: ۶۷۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 04 November 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمد علی اکبری اظهار داشت: ۱۳ آبان ماه روزی که هیمنه استکبار توسط بخش علمی و فرهنگی و جوانان این مملکت شکسته شد و دانشجویان ما نشان دادند که کماکان نوک پیکان انقلاب هستند و می دانند که باید در کجا حضور داشته باشند از آن روز به بعد به نام روز مبارزه با استکبار نامگذاری شد و ما هر سال یاد و خاطره تسخیر کنندگان لانه جاسوسی را برگزار می کنیم.

وی تصریح کرد: به همین خاطر انقلاب دوم که در این پیام حضرت امام(ره) آمده بود، ما این را به نام انقلاب دوم می شناسیم، آن چه که باعث شد مسیر انقلاب علاوه بر  محرومیت زدایی و دیگر شعارهای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، استکبار ستیزی هم به عنوان یکی از اولویت های انقلاب در آید.

وی ادامه داد: بسیار نیازمند سه کلید واژه همگرایی، همدلی، اتحاد ملی هستیم چرا که اهداف بزرگی داشته ایم و به بخشی از آن رسیده ایم و اهداف دیگری در پیش رو داریم و برای این اهداف بزرگ نیازمند اهتمام عمومی و بسیج عمومی اندیشه ها هستیم، نقش ما در دانشگاه شفاف کردن مسائل و به عنوان مجموعه فرهنگی این است که تبیین می کنیم که کشور به همه اقشار نیاز دارد.

علی اکبری افزود: ما در دانشگاه در شکل های مختلف به نقد می پردازیم اعتقاد ما در دانشگاه این است که در مملکت بیش از یک سلیقه مقبول وجود دارد، اعتقاد ما این است نه به رغم تفاوت های که در سلیقه ها داریم یک رویداد در شرایطی داریم که همه ما در آن اتفاق نظر داریم.

وی ادامه داد: بانی این رویداد دانشجویان هستند و نقش دانشجویان در شکل گیری و پیروزی انقلاب غیر قابل انکار است به نظر من این اقدام توسط یک قشر پیشرو جامعه صورت گرفت.

وی افزود:تسخیر لانه جاسوسی سبب شد که  شعار اصلی استقلال محقق شود، اگر این اتفاق نمی افتاد چه بسا ممکن بود آن استقلال مورد مناقشه قرار بگیرد و استقلال به معنای واقعی و تعیین راهبردهای ملی برای توسعه و پیشرفت محقق شد./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار