مسئول اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه یک تهران:
مسئول اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه یک تهران گفت: ۸ رشته قنات در شمال تهران با انجام عملیات بازسازی و نوسازی در سال جاری احیا شد.
کد خبر: ۶۷۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 04 November 2018

عبداله پرویزی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از قنوات شمال تهران  با اعلام خبر فوق در جمع خبرنگاران اظهار داشت : بیش از ۱۷۵رشته قنات در شمال تهران وجود دارد که امسال با توجه به کمبود منابع آبی و نیاز به استفاده بهینه از منابع طبیعی موجود، ۸ رشته قنات احیا و تعداد قنوات فعال به ۱۱۰ قنات رسید.

وی گفت: انجام ۳ کیلومتر عملیات لایروبی ، ۷۰۰ متر نوکنی ، تیشه زنی و ریشه زنی ،تغییر مسیر و برگرداندن قنوات به مسیر اصلی و... از جمله اقدامات انجام شده در جهت احیای قنوات بوده است.

پرویزی افزود: قنات شاد آور، محمودیه، دره یورد، قیطریه، کوهپایه، حصاربوعلی و... از جمله قنوات احیا شده هستند.

مسئول اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه یک تهران اضافه کرد: کل رشته قنوات فعال موجود در این منطقه به بیش از ۲۰۰ هزار متر طول می رسد که عملیات لایروبی و بازسازی آن به طور مرتب از سوی اداره مسیل ها و قنوات شهرداری این منطقه انجام می شود.

وی با اشاره به مظهر قنوات شمال تهران خاطر نشان ساخت: اکثر قنوات شمال تهران در محدوده منطقه یک و تعدادی از آنها در مناطق ۳ و ۴ شهرداری تهران مظهر می شوند.

پرویزی قنوات را میراث بر جا مانده از گذشتگان دانست و از شهروندان خواست به هنگام ساخت و ساز، در صورت برخورد به قنات، موارد را با اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه در میان بگذارند تا اکیپ کارشناسان این اداره، پس از بازدید از محل، راهکار لازم  برای حفظ قنات و ادامه صحیح روند ساخت به مالکین را ارائه کنند.

مسئول اداره مسیلها  و قنوات شهرداری منطقه یک اجرای طرح اگوی فاضلاب را راهکار موثری برای حفظ آبهای زیرزمینی و به خصوص قنوات از آلودگی ها دانست و از شهروندان خواست نسبت به وصل انشعاب فاضلاب خانه ی خود به سیستم دفع فاضلاب شهری در اسرع وقت اقدام نمایند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار