رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران فرصت های اشتغال در حوزه خدمات در این استان گفت: یک فرد با موتورسیکلت در تهران روزی ۱۰۰ هزار تومان درآمد دارد.
کد خبر: ۶۷۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 06 November 2018

نعمت الله ترکی صبح سه شنبه در  نخستین جلسه مجمع خیرین اشتغال و کارآفرینان استان تهران خطاب به خیرین گفت: شما نه وظیفه ذاتی داشتید و نه دستوری داده شده و تمام اعمال و اقدامات شما خیرخواهانه و خدایی است اما باید بگویم که شرایط تهران با سایر استان ها متفاوت است برای همین درخواست دادم مجمع خیرین اشتغال و کار آفرین استان تهران تشکیل شود.

وی افزود: نرخ اشتغال در استان تهران ۶۵ درصد در بخش خدمات و ۳۰ درصد در بخش صنعت و معدن و ۵ درصد کشاورزی است، چون تهران در بخش خدمات بیشترین درصد اشتغال  را دارد موجب می شود بیکارهای سایر استان ها به سمت تهران بیایند، چون فرد با یک موتور سیکلت در کوتاه مدت در تهران صاحب درآمد و اشتغال شده و می تواند روزی ۱۰۰ هزارتومان درآمد داشته باشد.

ترکی اضافه کرد: همچنین در تهران ما ۶۵۰ هزار واحد صنفی و ۵ هزار واحد صنعتی داریم که همان ۳۰ درصد را شامل می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: اشتغال در تهران به  ۲ قسمت تحصیلکرده ها و سایر تقسیم می شود که مشاغل خانگی و سایر بخش عمده ای از اشتغال تهرانی ها است، به جرات باید گفت فرصت های زیادی در تهران داریم برای همین به بخش خصوصی رجوع کردیم و دولت باید فقط پشتیبانی کند.

وی افزود: در ایران کسی بگوید بیکار هستم درست نیست، چون فرد یا اهل کار نیست یا حرفه نمی داند، کار در ایران زیاد است، با این حال این مجمع می تواند با حمایت دولت نقش موثری در احیای صنایع و توسعه اشتغال و کارآفرینی نقش داشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار