از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام می شود؛
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: عملیات بیولوژیکی روی ۹۶۰۰ هکتار از اراضی مرتعی استان تهران از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام می شود.
کد خبر: ۶۷۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 11 November 2018

ترحم بهزاد صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از اجرای عملیات بیولوژیکی در حوزه آبخیز سیاهکوه شهرستان ورامین با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده گفت: در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی علاوه بر اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری یک سری پروژه هائی نیز برای بخش مرتع تعریف شده است که در سطح کشور به مرحله اجرا درآمده است.

بهزاد با بیان اینکه این پروژه ها شامل کپه کاری، بذرکاری، بذرپاشی، تبدیل دیم زار، ذخیره نزولات و حفاظت و قرق است افزود: سهم استان تهران برای اجرای این پروژه ها ۹۶۰۰هکتار با اعتباری حدود یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است که در ۶ شهرستان این استان در حال اجرا می باشد.

وی به هدف از اجرای پروژه های بیولوژیکی اشاره کرد و در همین ارتباط اظهار داشت: این پروژه ها به منظور ارتقاء و بهبود پوشش گیاهی و افزایش ظرفیت تولید علوفه، کاهش فرسایش خاک، تقویت سفره های آب زیر زمینی، جلوگیری از روان آب ها و کنترل سیلاب در حال اجرا است.

عملیات بیولوژیکی در قالب اجرای پروژه ذخیره نزولات همراه با بذرکاری در سطح ۷۰۰ هکتار از مراتع حوزه آبخیز سیاهکوه شهرستان ورامین به مرحله اجرا درآمده است.

 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار