رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران از اجرایی شدن ۷۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این استان خبر داد.  
کد خبر: ۶۷۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 12 November 2018

جلسات ستاد تسهیل تولید در این استان پنج هزار و 882 مصوبه داشته که از این تعداد سه هزار و 762 مورد اجرایی و مابقی در حال پیگیری است.

وی ­اظهار داشت: تنوع و فراوانی مصوبات ستاد بیشتر مربوط به سیستم بانکی، تامین اجتماعی و امور مالیاتی بوده است.

صادقی گفت: بر اساس دستور العمل های تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام ابلاغی فرماندهی اقتصاد مقاومتی، از سال 1395 کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و سازمان های صنعت، معدن و تجارت بعنوان دبیر این کارگروه معرفی شده است.

وی افزود: جلسات اصلی این کارگروه با حضور استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی و پاسخگو به صورت هفتگی در محل استانداری تهران برگزار می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران­­ در ادامه از مراجعه چهار هزار و 779 شرکت دارای مشکل از ابتدای شروع طرح تسهیل تاکنون به این ستاد خبر داد و اظهارداشت: مشکلات واحدهای نامبرده یک هزار و 68 مورد مربوط به حوزه مالیاتی، یک هزار و 69 مورد مربوط به تامین اجتماعی، دو هزار و 958 مورد مربوط به امور بانکی و 787 مورد مربوط به سایر موارد بوده است.

وی گفت: بدون شک با احتساب 17 هزار واحد تولیدی در سطح استان تهران یک سوم از این واحد ها به کارگروه ستاد تسهیل مراجعه داشته اند.

صادقی­ افزود: مشکلات واحدهای تولید و صنعتی استان از طریق ستاد تسهیل مورد رسیدگی و همینطور تصمیمات لازم جهت رفع موانع و چالش ها در مسیر تولید آنان اتخاذ که بسیار کارگشا بوده است.

وی گفت: خوشبختانه مصوبات این کارگروه ضمن جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در بحث ممانعت از کاهش اشتغال و عرضه کالا به بازار بسیار نقش آفرین بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار