براساس اخبار کسب شده ،شهرداری ایلام در نظر دارد به منظور تکمیل پیاده راه سازی طالقانی به تغییر کاربری در فضای آموزشی (مدرسه شهید کرمی ) موجود در روبروی فرمانداری ایلام مبادرت ورزد. این درحالیست این مکان آموزشی با وجود کمبود فضای آموزشی در دو شیفت مختلف بخشی از مشکلات کمبود فضای آموزی در شهر ایلام را جبران می کند.
کد خبر: ۶۸۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 16 November 2018

تابناک ایلام ::این روزها با عبور در برخی خیابان های شهر ایلام می توان بصورت توامان هم آثار کار وتلاش برای بهبود زیر ساختها را مشاهده کرد و هم اینکه تلخی ضعف ساختار وبافت شهری را که بصورت شلوغی وگره های ترافیکی نمود یافته است رابا تمام وجود احساس کرد.

شهرداری و تیم عملیاتی آن تمام تلاش خود را بر مقوله بهبود زیر ساختها و تغییر بافت شهر خصوصا در کانون اصلی شلوغی ،یعنی برخی چهارراهها وهسته مرکزی شهر متمرکز نموده اند،شاید از این راه بتوانند با تغییر دربافت قدیمی شهر تاحدودی از بارترافیکی شهر بکاهند.

ایجاد پیاده راه خیابان طالقانی در هسته مرکزی شهر ایلام بعنوان کانون شلوغی ها یکی از مهمترین طرح های عمرانی شهرداری ایلام است که به سرعت در حال پیگیریست ،طرحی که به اعتقاد شهردار ایلام  اجرای آن ضمن کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر با تغییر در ساختار هسته مرکزی شهرفضایی متفاوت ،مفرح و زیبایی را به این نقطه از شهر خواهد بخشید.

اما نکته مهمی که دراین بین تاحدودوی مغفول مانده ،عدم تعبیه پارکینگ در این نقطه از شهر است ،موضوعی که قبل از ایجاد پیاده راه طالقانی تاحدودی بخش اعظمی از نابسامانی های ترافیکی شهر را به خود اختصاص داده است. این درحالیست همچنان این سوال در اذهان باقیست که پس از اجرای پیاده راه طالقانی ،شهروندان پس از پیاده از شدن از خودروها ومراجعه به مراکز خرید و پزشکی موجود در این نقطه از شهر ،باید ماشینهای خود را کجا پارک کنند؟!

حال تصور می شود شهرداری  برای فایق آمدن بر این مشکل حاد ،به دنبال جستجوی راههای متعددی باشد ،راههایی که ولو به قیمت تصاحب املاک وتغییر کاربری در فضاهایی نظیر مکانهای آموزشی باشد که در شرایط حال حاضر بعنوان یک چالش جدی در استان مطرح است.

براساس اخبار کسب شده ،شهرداری ایلام در نظر دارد به منظور تکمیل پیاده راه سازی طالقانی به تغییر کاربری در فضای آموزشی (مدرسه شهید کرمی ) موجود در روبروی فرمانداری ایلام مبادرت ورزد. این درحالیست این مکان آموزشی به دلیل کمبود فضای آموزشی، در دو شیفت مختلف بخشی از مشکل کمبود فضای آموزشی در شهر ایلام را جبران می کند.

در حالیکه از سویی  بررسی سبقه تاسیس این فضای آموزشی نشان می دهد که ملک مذبور توسط تعدادی از شهروندان خیراندیش بمنظور احداث همین مدرسه اهدا شده ،اما از سویی شهرداری به دنبال راهی برای تغییر کاربری این ملک و احداث پارک است .این درحالیست چنین رفتاری با این فضای آموزشی ،به روند آموزش در شهر ایلام آسیب جدی وارد خواهد کرد.

انتظار می رود شهرداری و مسئولین حوزه عمرانی این نکته مهم را مدنظر داشته باشند که با موازات ضرورت توسعه زیرساختهای شهری و لزوم تامین نیازهای اولیه زندگی شهری ،باید توسعه فرهنگی وآموزشی که باوجود ایجاد فضاهای آموزشی استاندار امکانپذیر خواهد شد ،مدنظر تصمیم سازان این حوزه قرار گیرد .یقینا حذف وتغییر کاربری مکانهای آموزشی وفرهنگی به منظور توسعه شهری ،آسیبهایی را به همراه خواهد داشت که در دراز مدت تاثیر آن در شهرنشینی و شیوه رفتار با مبلمان وزیر ساختهای شهری از سوی شهروندان نمایان خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار