کد خبر: ۶۸۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ 17 November 2018

از زمان باستان تاکنون بشر علاقه زیادی به ساخت مجسمه‌های با ابعاد بزرگ داشته است. مجسمه ابوالهول که توسط مصریان باستان ساخته شده در حدود ۲۰ متر ارتفاع داشته و هنوز هم جزء بزرگ‌ترین مجسمه‌های جهان محسوب می‌شود. در طول سال‌ها جهان شاهد ساخت مجسمه‌هایی بلندتر و بزرگ‌تر بوده است.

مسیح نجات دهنده یک مجسمه شگفت انگیز از حضرت عیسی مسیح است. این مجسمه در ریو دو ژانیرو برزیل قرار دارد و در ارتفاع 600 متری از سطح زمین قرار گرفته است. مسیح نجات دهنده  به این دلیل در فاصله 600 متری است که همگان بتوانند آن را ببینند. ارتفاع این مجسمه 31 متر می باشد و به علت ارتفاع و حالت الهام بخشش، جزئی از هفت عجایب جهان به شمار می رود. 
این مجسمه عنوان بلندترین مجسمه جهان را از آن خود کرده و در میان باغی 27 هزار متری قرار گرفته است. ارتفاع کلی این اثر 150 متر است که شامل اریکه نیلوفری 20 متری و یک ساختمان با ارتفاع 25 متر می‌باشد. تصمیم ساخت این مجسمه مدت‌ها قبل از آن‌که طالبان مجسمه بودای واقع در شهر بامیان افغانستان را وحشیانه تخریب کنند، گرفته شده بود. ساخت این ابرمجسمه در سال 2008 به پایان رسید. این مجسمه در استان هنان (کشور چین)قرار دارد.

لای‌کیون ست‌کیار(Laykyun Setkyar) با 130 متر ارتفاع دومین مجسمه بلند جهان به حساب آمده که شامل یک تخت 13.5 متری هم می‌شود که مجسمه بر فراز آن ایستاده است. این مجسمه برفراز تپه پوکانگ در نزدیکی شهر مونیوا در مرکز کشور میانمار قرار گرفته است. در پایین پاهای این مجسمه، مجسمه دیگری از بودا روی زمین به حالت خوابیده قرار دارد که بزرگ‌ترین مجسمه نوع خود در جهان می‌باشد. این مجسمه در سال 2008 به پایان رسید ولی بودای خوابیده در 1991 ساخته شده است.

مجسمه یوشیکو دایبوتسو در شهر یوشیکو در کشور ژاپن قرار دارد. این مجسمه که ساخت آن در 1995 به پایان رسید، سومین مجسمه بزرگ جهان می‌باشد. ارتفاع آن 120 متر می‌باشد و شامل پایه‌ای به ارتفاع 10 متر است و گل نیلوفری که زیر پای مجسمه قرار گرفته نیز 10 متر ارتفاع دارد. بازدیدکننده‌ها می‌توانند از طریق آسانسور به سکویی بروند که امکانی مناسب جهت مشاهده چشم انداز اطراف را در اختیارشان قرار می‌دهد. این مجسمه برنزی که طرحی از بودا را به نمایش گذاشته به نام یوشیکو آرکادیا هم شناخته می‌شود.

بلندترین مجمسه های جهان بلندترین مجمسه های جهان بودای بزرگ تايلند با ارتفاع 92 متری بلندترين مجسمه در این كشور هست. ساخت اين مجسمه از سال 1990 تا 2008 طول كشيد. مجسمه كامل از سيمان ساخته شده و با رنگ طلايی پوشيده شده است. اين مجسمه بزرگ بودا براساس اصول مذهب بودای تراودا ساخته شد.

بلندترین مجمسه های جهان رودینا مات زوویت! به معنای فراخوانی سرزمین مادری، به علت موقعیتش با شمشیری که در دست راست و دست چپی که به حالت صدا کردن دراز شده، یک مجسمه با مهندسی پیچیده محسوب می شود.هنگام ساخت رودینا مات زوویت در سال ۱۹۶۷، بلندترین تندیس دنیا با ۸۵ متر ارتفاع بود. امروزه این بنا بلندترین تندیس اروپا و بلندترین تندیس زن در دنیا است. وزن این مجسمه به بیش از ۷۹۰۰ تن می رسد.
بلندترین مجمسه های جهان بلندترین مجمسه های جهان این مجسمه که 108 متر ارتفاع دارد در آسیای شرقی بیشتر به نام گوانین شناخته شده و در ساحل جنوبی جزایر هاینان (متعلق به چین) قرار گرفته است. این اثر دارای سه صورت می‌باشد که یکی به سمت داخل جزیره و دو صورت دیگر به سمت دریای جنوب چین قرار گرفته‌اند. ساخت آن 6 سال به طول انجامیده و در سال 2005 به پایان رسید.

بلندترین مجمسه های جهان بلندترین مجمسه های جهان بلندترین مجمسه های جهان بلندترین مجمسه های جهان بلندترین مجمسه های جهان مجسمه آزادی در لیبرتی آیلند نیویورک قرار دارد و ارتفاع آن به ۹۳ متر می رسد. البته این ارتفاع از سطح زمین تا نوک شعله‌ محاسبه شده است. مجسمه آزادی در واقع هدیه ای از مردم فرانسه به ایالات متحده آمریکا بود. این مجسمه یک زن است که نماینده لیبرتاس (الهه رومی) می باشد. او یک مشعل بالای سرش نگه می دارد و در دست چپ خود لوح آنساتا (Ansata) قرار دارد.
مجسمه ۴۰ متری چنگیزخان در روی اسب قرار دارد. این مجسمه در بالای مجتمع مجسمه چنگیز خان واقع شده است و از کنار آن رودخانه تول (Tuul) عبور می کند. هزینه ساخت این مجسمه ۵ میلیون دلار بوده و در سال ۲۰۰۸ نصب شده است. بازدیدکنندگان می توانند از طریق سینه و گردن مجسمه سوار اسب شوند و از روی اسب چشم انداز زیبایی به مناطق اطراف را تماشا خواهند کرد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار