شهردار منطقه ۲۰ تهران:
شهردار منطقه ۲۰ تهران از تهیه سند مرجع برای فعالیت های هدفمند فرهنگی و اجتماعی با رویکرد «ری شهر ایرانی اسلامی پیش رو» خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 20 November 2018

فرهاد افشار پیش از ظهر سه شنبه در جلسه هم اندیشی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه گفت: ماموریت اصلی مدیریت شهری فعالیت های خدماتی در شهر است ولی با توجه به اهمیت نگاه اجتماعی، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری نیز بایستی اثربخش تر از پیش و طبق یک برنامه هدفمند اجرا شود.

افشار با اشاره به اینکه به زودی سند مرجعی برای فعالیت های هدفمند فرهنگی و اجتماعی شهرری تهیه می شود و به اطلاع عموم می رسد، افزود: هدف گذاری مشخص، انتخاب جامعه هدف و سرمایه های اجتماعی موجود در قالب ابزار موجود مهمترین ویژگی های این سند است.

وی به رویکرد مدیریت شهری منطقه ۲۰ با شعار «ری شهری ایرانی اسلامی پیش رو» اشاره کرد و گفت: بعد از اجرای فعالیت های این سند، پیش رو بودن شهرری در فعالیت های فرهنگی که قطب تاریخی و مذهبی تهران است نمایان خواهد شد.

افشار افزایش بهره وری سازمان در راستای تکالیف محوله را از دیگر اهداف سند فرهنگی اجتماعی شهرری برشمرد و افزود: اثربخشی فعالیت های فرهنگی در تغییر رفتارهای اجتماعی بروز می کند به همین جهت ارزیابی این تغییر رفتارها در مدت اجرای فعالیت ها بایستی احصاء شود تا روند فعالیت ها به صورت مستمر مورد پایش قرار گیرد.

وی ساختارهای اجتماعی محلی که در سال های اخیر شکل گرفته است را ارزشمند برشمرد و گفت: شورایاران، معتمدان محلی، نخبگان اجتماعی، خانه های فرهنگ، سراهای محله از ظرفیت های مهمی هستند که در جهت ارزیابی تاثیرات فعالیت های فرهنگی از این سرمایه های محلی استفاده خواهیم کرد.

افشار با اشاره به اینکه خانه های کارآفرینی و مهارت آموزی کوثر بستر مناسبی برای استقلال مالی نیازمندان محسوب می شوند، افزود: متقاضیان به صورت یکسان و رویکرد عدالت محوری می توانند به این مراکز دسترسی پیدا کنند.

بر اساس این گزارش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ دارای ۶ اداره زیرمجموعه با عناوین فرهنگی، سلامت، آموزش شهروندی، امور بانوان، ورزش، خدمات اجتماعی و شرح وظایفی از جمله ارتقاء سلامت روان و سواد سلامت شهروندان، ارائه آموزش های شهروندی متناظر با ترویج فرهنگ شهروندی، توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار، رفاه اجتماعی، کارآفرینی، آسیب ها اجتماعی، غنی سازی اوقات فراغت جوانان، ورزش همگانی با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان و بهبود رفتارهای اجتماعی است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار