وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که فاصله‌ای بین نسلی نقش و مرجعیت خانواده در پرداختن هویت را کاهش می‌دهد گفت: خانواده اصلی ترین کانون شکل‌گیری هویت کودکان است.
کد خبر: ۶۸۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 22 November 2018

«سیدمحمد بطحایی» در جریان سفر خود به استان با حضور در نخستین همایش ملی هویت کودکان ایرانی اسلامی با بیان این‌که موضوع هویت یکی از مهمترین مولفه‌های شخصیتی، رفتاری و منش افراد است، اظهار کرد: قالب هویت افراد در دوران کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش خانواده به عنوان اصلی‌ترین کانون شکل‌گیری هویت کودکان، افزود: فاصله‌ای امروز نسل‌ها، نقش و مرجعیت خانواده در پرداختن هویت را کاهش می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که کودکان مثل قبل پدر و مادر را الگوی رفتاری و شخصیتی خودشان قرار نمی‌دهند، گفت: اما این موضوع همچنان در دوران پیش دبستانی و خردسالی وجود دارد و در این دوران خانواده‌ها همچنان بیشترین نقش در هویت کودکان به جای می‌گذارند.

بطحایی در ادامه تصریح کرد: از سال 57 تاکنون تعداد خانواده‌های ایرانی سه و چهار دهم برابر شده و یکی از مهمترین دلایلی که نقش خانواده‌ها در این هویت بخشی کاهش یافته افزایش سن ازدواج است.

این مقام مسئول با اشاره این‌که امروز 70 درصد کودکان واجد شرایط در پیش دبستانی‌ها مشغول آموزش هستند اظهار کرد: این عدد تا شش سال قبل معادل 11 درصد بوده است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به این‌که ارتباط پیش دبستانی‌ها با خانواده‌ها باید افزایش یابد گفت: متاسفانه برخی از مهدکودک‌ها به ویژه مهدهایی که زیر نظر آموزش و پرورش نیستند به این موضوع مهم کم توجه هستند و اتفاقاتی در مهد کودک به نام شادی و نشاط و ایجاد نشاط در یادگیری اتفاق می‌افتد که تاثیرات منفی بر هویت کودکان می‌گذارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار