رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز؛
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز از راه اندازی تجهیزات الکترونیکی کتاب ویژه نابینایان و کم بینایان در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد کتاب‌های بخش ویژه نابینایان در شهرستان مهریز افزایش میابد.
کد خبر: ۶۸۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 22 November 2018

سعید قریشی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز در دیدار با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز گفت: هم اکنون ۲۴۰ جلد کتاب بریل در کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز وجود دارد و بزودی تعداد کتاب‌های بخش ویژه نابینایان، تجهیزات و امکانات آن افزایش میابد.

وی ادامه داد: بخش ویژه‌ای در کتابخانه مرکزی شهرستان مهریز ویژه نابینایان و کم بینایان مناسب سازی شده که دارای کتاب‌های بریل برای استفاده توان خواهان است.

وی گفت: این کار با هدف استفاده همه اقشار جامعه از فواید خواندن کتاب و استفاده از تجهیزات کتابخانه‌های شهرستان مهریز است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز افزود: تجهیزات الکترونیکی ویژه نابینایان و کم بینایان برای استفاده بهتر آنها از کتاب و کتابخوانی در حال راه اندازی است.

استفاده بهزیستی از بخش های کتاب کودک در کتابخانه ها
قریشی با اشاره به اینکه بخش کتاب کودک نیز با محیطی شاد و مفرح در کتابخانه راه اندازی شده است افزود: اداره بهزیستی مهریز می‌تواند با همکاری مهد کودک‌ها از این بخش نیز استفاده کنند.

علیرضا علیزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز گفت: کتاب خواندن غذای و نیاز روح و ذهن آدمی است نابینایان نیز از این امر مستثنی نیستند در بسیاری از مواقع اشتیاق مطالعه آن‌ها بیشتر از افراد دیگر است.

علیزاده ضمن تقدیر از رئیس و متولیان فرهنگی این شهرستان در بخش کتابخانه نابینایان گفت: هنوز خلاء‌هایی درحوزه کتاب‌های بریل و تجهیزات آن وجود دارد امیدواریم با تلاش مسولان امکانات و تجهیزات بیشتری را برای آنها فراهم کنیم.

رئیس ادراره بهزیستی شهرستان مهریز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات روشندلان حضور در کتابخانه‌ها برای دریافت کتاب است با راه اندازی تجهیزات الکترونیکی ابراز بستر‌های لازم برای استفاده از و کتاب‌های الکترونیکی برای نابینایان فراهم می‌شود و نیاز به حضور فیزیکی آن‌ها در کتابخانه‌ها نیست.

وی ادامه داد: شهرستان مهریز در حال حاضر قریب به ۲۰۰ روشندل دارد که در سه سطح خفیف، متوسط و شدید از اداره بهزیستی مهریز خدمات دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار