رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از ثبت نام ۱۳۰ هزار نفر در سامانه جامع خادمیاران رضوی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 22 November 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد با اشاره به اینکه تاکنون 130 هزار نفر در سامانه جامع خادمیاران رضوی ثبت‌نام کردند، اظهار داشت: علاقه‌مندان در سراسر کشور می‌توانند با ثبت نام در طرح «خادمیاری رضوی» یک روز در هفته را برای خدمت به مردم به نام امام رضا(ع) وقت بگذارند، در ازای این خدمت ایامی از سال را در حرم مطهر رضوی خدمت کنند.

وی افزود: آستان قدس همواره با خیل عظیمی از متقاضیان برای ورود به عرصه خدمت در حرم مطهر روبرو بوده‌، اما پذیرش این درخواست‌ها با محدودیت‌هایی روبه رو بوده است؛ در دوره جدید مدیریت آستان قدس رضوی با ایجاد «کانون خادمیاران رضوی» امکانی برای مردم فراهم‌شده تا بتوانند فرصت خدمت در داخل و خارج از حرم مطهر را پیدا کنند.

وی ادامه داد: نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در شهرهای مختلف کشور دو اولویت و مأموریت اصلی دارند، یکی خدمت به محرومان و دیگری نهضت فرهنگی، که مجرای این دو نیز بسط و توسعه «خادمیاری» است.

گنابادی نژاد با بیان اینکه بیشترین حجم تقاضای خدمت مربوط به «خادمیار مربی» بوده است، عنوان کرد: معلمانی در حوزه خادمیاری حاضر شدند تا به اسم حضرت رضا(ع) یک روز در هفته را در جهت بهبود وضع تحصیلی فرزندان خانواده شهدای مدافع حرم خدمت کنند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: با فراخوانی که صرفاً در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها دادیم بیش از 45 هزار نفر برای خدمت به زائران پیاده دهه آخر صفر و ایام شهادت امام رضا(ع) اعلام آمادگی کردند که از این میان توانستیم 22 هزار نفر را ساماندهی و به‌کارگیری کنیم.

وی ادامه داد: با اینکه گستره اطلاع‌رسانی ما در مشهد بود اما بسیاری از شهرهای مختلف کشور نیز برای خدمت آمدند، حضور معلولان و کم‌توانان جسمی در ایستگاه‌های استقبال از زائرین پیاده دهه آخر صفر که با همان بضاعت و جسم معلول داوطلبانه برای خدمت به زائران پیاده آمده بودند از موضوعاتی بود که شخصا تحت تأئیر آن قرار گرفتم.

وی در ادامه برنامه «رسم دعبل» را عامل ارتقاء کمی و کیفی شعر رضوی عنوان کرد و افزود: 40 انجمن ادبی در کشور وجود دارد که با پیوستن به جمع خادمیاران رضوی، یک شبکه شعر امام رضایی را تشکیل دادند و همین امر باعث شده اشعار بیشتری برای امام هشتم(ع) سروده شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار