مدیر کل ارشاد استان تهران تاکیدکرد؛
مدیرکل ارشاد تهران، بااشاره به ضرورت ،فرهنگسازی متولیان فرهنگی درراستای مسوولیت های اجتماعی گفت ؛ بعنوان یک مدیر فرهنگی خودرا متعهد میدانم با استفاده از ابزارهای فرهنگی درراستای کاهش اسیب های اجتماعی گامهای روبه جلو برداریم
کد خبر: ۶۸۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵ 23 November 2018

دکتر احد جاودانی مدیرکل ارشاد تهران ، بابیان اینکه فعالیت در این راستا نه تنها یک وظیفه انسانی ووجدانی بلکه یک رسالت بزرگ اجتماعی برای اهالی فرهنگ وهنر می باشد که مدیران با پیشینه فرهنگی با پیشقدم شوند .
عضوشورای اداری استانداری تهران بااشاره به برگزاری کلاسهای اموزشی به منطور پیشگیری و مصون سازی اعتیاد درسراسر شهرستانهای تابعه این اداره کل گفت؛ بزودی کلاسهای سیمپلکس اعتیاد بمنطور پیشگیری ومصون سازی و درمان در تمامی ادارا ت تابعه این اداره کل برگزار خواهدشد
این مقام مسوول همچنین بااشاره به برگزاری سمینار سلامت مادر و فرزند با رویکرد پیشگیری از اعتیاد و کودک آزاری در شهرستان پیشوا گفت؛ این سمینار با رویکرد پیشگیری از اعتیاد و کودک آزاری با مشارکت اداره بهزیستی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا به منظور پیشگیری از از اعتیاد و کودک آزادی ویژه خانواده های این شهرستان با هدف بالابردن اگاهی همکاران برگزار شد.

دکتر جاودانی استقبال واشتیاق کارکنان در جهت افزایش اگاهی و ارتقا مهارت افزایی به منظور ، یاری رساندن کارکنان به خانواده های درمعرض خطر را تحسین برانگیز توصیف کرد وافزود؛ برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبان ،همزمان برنامه های موسیقی و ورکشاپ خوشنویسی اجراشد که با رویکرد مثبت حاضرین روبرو شد.
این مقام مسوول اضافه کرد؛ در حاشیه برگزاری این سمینار، به پاس تکریم به همت والای نجات یافتگان از اعتیاد بشماری از این رهاشدگان حاضر هدایایی تقدیم شد.

دیدار بااهالی قلم در افتتاحیه نمایشگاه کتاب

دکتر جاودانی به همراه هیات شورای مدیران در ابتدای ورود به شهرستان پاکدشت از نمایشگاه استانی کتاب این شهرستان بازدید و با پیشکسوتان و اهالی قلم دیدار و گفتگوی صمیمی کرد

عضوشورای اداری استانداری تهران، همچنین از تلاش های همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت در برگزاری نمایشگاه کتاب و میزبانی شورای مدیران تقدیر نمود ..

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نظارت و بازرسی از اماکن فرهنگی و هنری سطح استان را از اهم وظایف ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و خواستار تعامل و مشارکت با دستگاه های اجرایی شهرستانی در راستای نظارت و بازرسی گردید .

عضوشورای اداری استانداری تهران، همچنین لزوم مستند سازی فعالیتهای فرهنگی و هنری ادارات را یادآور شد و افزود: فعالیت و تلاش همکاران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران زمانی به منصه ظهور می رسد که در آیینه عملکرد ادارات تجلی پیدا کند و این امر مستلزم همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با واحدهای آمار و اطلاعات ، ارزیابی عملکرد و روابط عمومی در جهت مستند سازی و انعکاس فعالیتهای اداره کل و ارتقاء سطح این اداره کل در سطح استان و کشور است .
این مقام مسوول ،در این جلسه خواستار ارائه برنامه های فاخر در قالب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین بهار مهربانی بمناسبت هفته وحدت از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گردید .

این مقام مسوول همچنین از برگزاری ٢٠ برنامه شاخص فرهنگی و هنری و دهها برنامه مختلف در شهرها و روستاهای شهرستان پاکدشت خبر داد و گفت برنامه های متنوعی با مشارکت دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد در هفته فرهنگی تدارک دیده شده است .

دکتر جاودانی، همچنین بر مستند سازی برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تاکید نمود.

 

برگزاری پنجمین دوره آیین «کتابگردی»

مدیرکل ارشاد استان تهران بااشاره به برگزاری ایین کتابخوانی گفت ؛این رویداد برای پنجمین بار به صورت همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار خواهد شد.
دکتر جاودانی اطهارداشت: در آیین «کتابگردی» چهره‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، مسئولان و متولیان تشکل‌های صنفی حوزه نشر و ناشران و کتابفروشان با حضور در کتاب‏فروشی‌‏های سراسر کشور و خرید کتاب، به گفت‌وگو با مردم و خریداران کتاب می‌پردازند.

این مقام مسوول تصریح کرد؛ این رویداد با ایجاد نشاط و مشارکت اجتماعی می تواند گام موثری برای رونق بخشی حوزه فرهنگ به ویژه کتاب باشد، بنابراین از کلیه اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه و اقشار مختلف مردم دعوت میشود تا در این پویش فرهنگی مشارکت داشته باشند

دکتر جاودانی بااشاره به برنامه های مدون جشن‌های گسترده بهار مهربانی به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت در تهران بزرگ گفت؛
پس از دستور ریاست محترم جمهوری و طرح موضوع در هیأت دولت ستاد

ی با عنوان«جشن‌های بهار مهربانی» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر وزیر ارشاد تشکیل شد.
این مقام مسوول افزود: هدف این ستاد برگزاری جشن ولادت حضرت محمد (ص) در فضایی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته است. جلساتی با اعضای این ستاد برگزار شد و در نهایت مصوبات آن به تصویب شورای فرهنگی عمومی کشور رسید و کلیات طرح به صورت یک شیوه‌نامه به استان‌ها ابلاغ شد.
عضوشورای اداری استاتداری تهران تصریح کرد: این اداره بابهره گیری از ابزارهای فرهنگی وهنری تلاش دارد در ماه ربیع با برگزاری جشن‌های متنوع نشاط و امید را در جامعه را گسترده تر کند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اضافه کرد: در شیوه‌نامه ستاد عالی جشن‌های بهار مهربانی نگاه بر آن است که جشن‌ها مردمی و به صورت خانواده محور برگزار شود.

دکترجاودانی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های ترکیبی؛ کارگاه‌های زنده هنرهای تجسمی و صنایع دستی، تئاتر‌های میدانی و عروسکی، موسیقی محلی، جشنواره شعر، جشنواره خوشنویسی مشق صلوات، راه‌اندازی کاروان گل، جشنواره غذا با عنوان سفره مهربانی، نور افشانی در ۱۲ میدان، برنامه گردشگری برای تقریب مذاهب، نیم بها کردن ظرفیت‌ها و امکانات موجود در شهر از جمله موزه ها و سینماها و ... از جمله برنامه‌های اجرایی است که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، معاونت هنری وزارت ارشاد، وزارت ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، کانونهای فرهنگی و هنری مساجدو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار خواهدشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار