فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه برای توسعه و ایجاد کارگاه‌های تولید مبل در سطح شهرستان زمینه و بستر لازم فراهم است، تصریح کرد: با پشتیبانی و تسهیلات ارزان‌قیمتی که در شهر و روستا در اختیار افراد متقاضی برای راه‌اندازی و توسعه کارگاه‌های مبل‌سازی قرار داده می‌شود، می‌توان به توسعه این صنعت نوپا در شهرستان کمک شایانی کرد.
کد خبر: ۶۸۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷ 02 December 2018
کریم حمیدوند گفت: از ابتدای سال تا کنون ۷۲۸ نفر اشتغال در این شهرستان ایجاد شده که سهم زنان تا کنون از این میزان اشتغال ۲۳۶ نفر بوده است.

به گزارش ایسنا، حمیدوند در چهاردهمین کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اسدآباد، سهم تعهد اشتغال امسال این شهرستان را ۲۵۸۵ نفر اعلام کرد و افزود: تا کنون از این میزان تعهد تعداد ۷۲۸ نفر محقق شده که از این تعداد اشتغال محقق شده بخش صنعت ۹۲ نفر، خدمات ۲۱۶ نفر و کشاورزی ۴۲۰ نفر را شامل شده‌اند همچنین از ابتدای سال تا کنون ۳۷۱ نفر در این شهرستان بیمه تأمین اجتماعی به ثبت رسیده است.

حمیدوند در ادامه با اشاره به وضعیت تسهیلات بانکی شهرستان نیز تصریح کرد: بیش از ۱۹ میلیارد و ۹۲۴ میلیون تومان طرح در بحث اشتغال روستایی به بانک‌ها ارسال شده که از این میزان طرح ۱۰ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان مصوب و از این مبلغ مصوبی افزون بر ۹ میلیارد و ۲۵۹ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با اشتغال فراگیر شهرستان نیز تا کنون ۶۱۶ میلیون تومان طرح به بانک‌ها ارسال شده، خاطرنشان کرد: از این میزان طرح ارسال شده، ۶۴۹ میلیون تومان طرح در بانک‌ها مصوب و به این میزان طرح مصوب افزون بر ۵۷۹ میلیون تومان پرداخت شده است.

فرماندار سهم اشتغال خانگی شهرستان را هم یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد: از این میزان سهمیه اشتغال خانگی شهرستان تا کنون ۷۰۲ میلیون تومان تخصیص یافته و از این میزان سهم تخصیصی ۶۰۰ میلیون تومان طرح معرفی شده است.

حمیدوند در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای چندین کارگاه مبل‌سازی بوده که کیفیت مبل این کارگاه‌ها با سایر کارگاه‌های استان و کشور دارای رقابت بوده و استفاده از تولیدات مبل شهرستان مورد استقبال شهروندان اسدآبادی است.

فرماندار یادآور شد:با توجه به تولید مبل و منبت و رنگ‌آمیزی سفال در اسدآباد این شهرستان استعداد مبدل شدن به یکی از قطب‌های تولید در این محصولات را دارد و قرار گرفتن شهرستان در راه اصلی برای این امر یک امتیاز بوده که باید برای موفقیت در این امر با همت و کمک یکدیگر نسبت به خوشه‌ای شدن این اشتغال‌ها در شهرستان همت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار