کد خبر: ۶۸۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 05 December 2018

در بسیاری از حریق‌ها و حوادث یکی از مواردی که همواره افراد حاضر در میان شعله‌های آتش را تهدید می‌کند، خطر آتش گرفتن لباس است که معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توصیه‌ها و راهکارهایی را در این خصوص ارائه کرده است.

مهندس محمود قدیری در گفت‌وگو ایسنا، در این باره گفت: هنگام وقوع حریق ممکن است به علت بی‌احتیاطی یا شرایط حاکم، لباس افراد دچار سوختگی شود که در این خصوص سه مرحله مهم برای کمک به حادثه‌دیدگان وجود دارد.

وی افزود: نخستین اقدام این است که فرد حادثه دیده از دویدن پرهیز کرده و بایستد، چرا که دویدن سبب افزایش شعله‌های آتش و به دنبال آن افزایش میزان آسیب‌دیدگی می‌شود.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در مرحله دوم افراد باید خود را روی زمین بیاندازند، گفت: توصیه ما این است که افرادی که دچار آتش گرفتگی می‌شوند، پس از آنکه خود را روی زمین انداختند، با دو دست صورت خود را پوشانده و غلت بزنند تا از گسترش آتش به لباسشان جلوگیری شود.

قدیری همچنین درباره افرادی که شاهد آتش گرفتن فرد دیگری هستند نیز گفت: این افراد باید توجه داشته باشند که بهترین وسیله برای خاموش کردن یا خفه کردن شعله‌های آتش روی فردی که آتش گرفته است، استفاده از پتوهای مقاوم یا خیس است.

وی افزود: همچنین باید از کپسول آتش‌نشانی برای اطفای این حریق نیز استفاده شود چرا که استفاده از آن راحت و در دسترس بوده، اما موضوعی که باید به آن توجه شود این است که به دستورالعمل‌های روی کپسول عمل شود.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: هنگام وقوع این حوادث، افراد باید ضمن حفظ خونسردی خود، با سامانه 125 تماس بگیرند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار