توسط آستان قدس رضوی صورت می گیرد
مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی از افتتاح مجتمع دانشجویی امام رضا(ع)؛ مرکز تعالی فکر و اندیشه جوان همزمان با گرامیداشت روز دانشجو در ۱۶ آذر خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 06 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، مجتبی مختاری  با بیان این مطلب اظهار کرد: توسعه مراکز فرهنگی و استفاده بهینه از منابع وقف از جمله اهداف عالی آستان قدس رضوی به شمار می آید که در راستای ترویج معارف ناب دینی و نشر ارزش‌های فرهنگی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: موسسه جوانان آستان قدس رضوی به عنوان متولی حوزه جوانان آستان ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر آماده‎سازی فضا برای رشد معنویت و کار فکری و فرهنگی هدفمند و عمیق در دانشگاه‌‏ها در 16 آذرماه به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو با حضور تولیت آستان قدس رضوی مجتمع دانشجویی امام رضا(علیه السلام) را افتتاح می‌کند.

 

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به اختصاص زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع در نزدیکی حرم مطهر رضوی به مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) تصریح کرد: کارکردهای این مجموعه علاوه بر پذیرایی و اسکان دانشجویان سراسر کشور با ظرفیتی بالغ بر 400 نفر در روز، ایجاد فضاهای تعاملی همچون کافه کتاب با کاربری گعده‌های کتاب محور، پاتوق اندیشه با کاربری برگزاری کرسی‌‏های آزاداندیشی، مناظرات دانشجویی و گعده‌های مباحثه خواهد بود.

 

مختاری با بیان این مطلب که فضاهای آموزشی مختص دانشجویان نیز در این مجموعه آماده شده است، تاکید کرد: سال آمفی تئاتر با ظرفیت 300 نفر، مناسب برای برگزاری همایش های دانشجویی، سالن کنفرانس با ظرفیت 50 نفر مناسب نشست‌های نخبگانی و همچنین کلاس‌‏های آموزشی متعددی در این مجموعه برای استفاده دانشجویان تعبیه شده است.

 

وی چگونگی استفاده دانشجویان از این مجموعه را تشریح کرد و افزود: موسسه جوانان آستان قدس رضوی به منظور ایجاد ارتباطی هدفمند و موثر با دانشجویان، دبیرخانه تعامل با دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی کشور را تعریف و راه اندازی کرده است تا با برگزاری برنامه های مشترک زمینه بهره مندی اقشار دانشجویان سراسر کشور از ظرفیت معنوی و فرهنگی آستان ملک پاسبان حضرت ثامن الحجج(ع) بیش از پیش میسر شود.

 

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به سرفصل‌‏های برنامه‌‏ای مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) تصریح کرد: یکی از اصلی‏‌ترین سرفصل‎های برنامه‎ای این مجموعه بسترسازی و حمایت از اردوهای زیارتی دانشجویان زیارت اولی، نخبه و محروم سایر شهرستان‏ها و در مرحله بعد ساماندهی اردوهای تشکیلاتی دانشگاه‎های سراسر کشور خواهد بود.

 

مختاری با بیان این مطلب که ارتقای سطح معرفتی، علمی، سیاسی و فرهنگی دانشجویان یکی دیگر از سرفصل‏های برنامه‎ای این مجموعه است، افزود: برگزاری جلسات مناظره، کرسی‌‏های آزاد اندیشی و محافل سخنرانی، برگزاری جلسات پاتوق دانشجویی و همچنین برگزاری کلاس های معرفتی، سبک زندگی، بصیرتی و مهارتی از برنامه‌‏هایی است که توسط دانشجویان در این مجموعه اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار