اوکراین مدعی شد؛
سازمان امنیت اوکراین «اس.ب.او» مدعی شد که روسیه در اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه نقش دارد.
کد خبر: ۶۸۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 10 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ به نقل از ایرنا؛ سازمان امنیت اوکراین روز یکشنبه در فیس بوک خود بیانیه «واسیل گریتساک» رئیس این سازمان را منتشر کرده که در آن گفته شده است مرزهای بین المللی مانعی برای تجاوزگری روسیه نیست.

وی در بیانیه خود مدعی شد کرملین با شیوه های مختلف سعی می کند ثبات اروپا را برهم بزند چرا که آن را تهدیدی برای خود می خواند.

رئیس سازمان امنیت اوکراین خاطرنشان کرد که مسکو در طول سال های اخیر تلاش کرده است نیروهای سیاسی رادیکال در اروپا را تحت کنترل بگیرد.

وی افزود: روسیه برای این منظور برنامه ریزی کرده است و از کنفرانس رهبران احزاب راست اروپا و گردهمایی بین المللی محافظه کاران و ائتلاف انقلابی جهان حمایت می کند.

گریتساک در این بیانیه که با عکسی از دو نفر ملبس به لباس جلیقه زردها با پرچم جمهوری خودخوانده دونتسک در پاریس منتشر شده است، مدعی شد که با کمک روسیه صدها تروریست از اروپا در مناطق دونباس و کریمه گردهم آمده اند.

رئیس سازمان امنیت اوکراین در بیانیه خود همچنین مدعی شده است که نیروهای تندرو در فرانسه با هماهنگی ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه و سازمان ضد اطلاعات ارتش روسیه فعالیت می کنند.

وی همچنین مدعی شد که سازمان های اطلاعاتی روسیه در پشت تظاهرکنندگان به سازماندهی ناآرامی و اعمال خشونت آمیز در فرانسه می پردازند و اقدام های مشابه در بلژیک، آلمان، اسپانیا، بلغارستان و برخی کشورهای اروپایی را تدارک می بینند.

گفتنی است اعتراض های ضددولتی در فرانسه از 17نوامبر (26 آبان) درمخالفت به افزایش مالیات سوخت آغاز شد که تاکنون چهار کشته برجای گذاشته، جنبشی که به«جلیقه زردها» معروف شده است توانست دولت را وادار به عقب نشینی کند.

قرار بود دولت در سال آینده میلادی مالیات سوخت را افزایش دهد و در پی اعتراض ها این طرح لغو شد که یک تغییر موضع بزرگ در دولت مکرون به شمار می آید.

این تغییر موضع چهار میلیارد یورو هزینه برای دولت مکرون به دنبال خواهد داشت.

پلیس در آستانه تظاهرات امروز حدود 89 هزار نفر از نیروهای خود را در شهرهای مختلف فرانسه مستقر کرد که هشت هزار نفر آنها در پاریس مستقر هستند.

9 مرکز مهم توریستی پاریس از جمله برج ایفل و موزه لوور تعطیل شده است و در خیابان های اصلی نیز اغلب فروشگاه ها بسته هستند.

از ابتدای تظاهرات جلیقه زردها، یک هزار و 648 نفر زخمی، یک هزار و 387 نفر بازداشت و یک هزار و ششصد نفر دیگر نیز برای بازجویی احضار شده اند.

تظاهرات سه هفته پیش 282 هزار نفر را به خیابان ها کشاند و در تظاهرات هفته گذشته 136 هزار نفر شرکت کردند.

روس ها در دو هفته گذشته توجه چندانی به اتهاماتی که از سوی اوکراین به این کشور زده می شود واکنش چندانی نشان نداده اند و مقامات دستگاه دیپلماسی روسیه این اقدامات را تلاش بی نتیجه اوکراین برای برهم زدن روابط روسیه با سایر کشورهای اروپایی از طریق ایجاد هیاهو می دانند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار