رئیس پلیس ناجا مطرح کرد؛
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه 4 خطه شدن قسمتی از جاده هراز یکی از علل ترافیک‌های سنگین این محور است، گفت: لازم است تونل جدیدی مانند تونل مُشا در مسیر هزار احداث شود.
کد خبر: ۶۹۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 15 December 2018

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگوی اختصاصی در پردیس با اشاره به برنامه‌های راهور ناجا برای کاهش بار ترافیکی در محورهای شمالی کشور، اظهار داشت: با افزایش 3 برابری تولید خودرو و افزایش تردد وسایل نقلیه در کشور نسبت به یک دهه گذشته، روزبه‌روز چالش تردد وسایل نقلیه سخت‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گسترش جاده‌ها متناسب با افزایش تولید خودرو نبوده و در این شرایط افزایش حجم تردد طبیعی است، افزود: افزایش تردد در جاده‌های شمالی کشور به‌خصوص محورهای هراز و چالوس چند برابر ظرفیت و گنجایش آن‌ها است درحالی‌که این محورها کشش این حجم از تردد ندارد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به روند طولانی احداث بزرگراه تهران شمال، تصریح کرد: ساخت این پروژه مربوط به ۲۰ سال گذشته است و پس از بهره‌برداری نیز این بزرگراه پاسخگوی حجم سفرها نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ادامه داد: بهره‌گیری از قطار و گسترش بزرگراه‌ها ازجمله راه‌هایی است که می‌توانیم برای کاهش حجم تردد و ترافیک مسیرهای منتهی به شمال کشور استفاده کنیم.

سردار مهری با اشاره به تنها مسیر بزرگراهی تهران به شمال گفت: بزرگراه تهران به قزوین، قزوین به رشت تنها مسیر بزرگراهی از تهران به سمت شمال کشور است و به‌تازگی مسیر تهران به سمت فیروزکوه نیز تا قائم‌شهر به‌صورت چهار خطه شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه 4 خطه شدن جاده هراز یکی از علل ترافیک‌های سنگین این محور است، خاطرنشان کرد: لازم است تونل جدیدی مانند تونل مُشا در مسیر هزار احداث شود تا با گسترش فضا، تردد در این محور نیز متناسب با ورود خودروها شود.

سردار مهری خاطرنشان کرد: کنسرسیوم راهی برای افزایش گنجایش محور هراز چراکه با بودجه‌های دولتی نمی‌توان آزادراهی به این گستردگی را به‌سرعت احداث کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار