معاون فرهنگی شهرداری ورامین خبر داد:
معاون فرهنگی شهرداری ورامین با بیان اینکه آسیب‌های فرهنگی در این شهر شناسایی شدند، گفت: برنامه نشاط و زندگی با محوریت آموزش مهارت زندگی برنامه‌ریزی شده و در نظر داریم در محله‌های مختلف سبک زندگی جدید شهری را آموزش دهیم.
کد خبر: ۶۹۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 16 December 2018

علی عباسی اظهار داشت: طبق جلساتی که پیش از فرارسیدن هفته فرهنگی در فرمانداری ورامین برگزار شد، مقرر شد هر اداره‌ای که در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد برنامه‌های خود را اعلام کرده و آن را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه برنامه محله محوری توسط معاونت فرهنگی شهرداری ورامین آغاز شده افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا در صورت تأمین اعتبارات ویژه‌برنامه نشاط و زندگی، این برنامه محله محور در طول سال تداوم داشته باشد.

معاون فرهنگی شهرداری ورامین با اشاره به ماه‌های پایان سال و افزایش قیمت‌ها ادامه داد: برنامه نشاط و زندگی با محوریت آموزش مهارت زندگی برنامه‌ریزی شده و در نظر داریم در محله‌های گوناگون سبک زندگی جدید شهری را آموزش دهیم.

وی تصریح کرد: مسائل فرهنگی، شهروندی، اجتماعی، مشارکت شهروندان در توسعه شهر و مسائل مربوط به آپارتمان‌نشینی مسائلی است که در ویژه‌برنامه نشاط و سرگرمی اجرایی خواهد شد.

عباسی افزود: برنامه‌هایی که تحت عنوان جنگ شادی و سرگرمی اجرا می‌شود مخاطبان خوبی و عمومی دارد که در نظر داریم در این قالب بتوانیم مسائل اجتماعی و عمومی را بیان کنیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های تحصیلی، بی‌تفاوتی والدین نسبت به تربیت صحیح فرزندان در زمینه‌های گوناگون از مسائلی است که به آن پرداخته خواهد شد، گفت: نهادهای اجتماعی در خصوص مسائلی مانند ازدواج آسان، افزایش ازدواج و کم شدن طلاق از مسائلی است که نهادهای گوناگون در خصوص آن فعالیت‌هایی داشته‌اند و ما نیز به آن خواهیم پرداخت.

معاون فرهنگی شهرداری ورامین تأکید کرد: اقدامات فرهنگی مسئله‌ای نیست که نهاد خاصی بخواهد به‌تنهایی در این خصوص فعالیت کند بلکه همه ارگان‌ها باید به میزان توان فعالیت کنند.

وی ادامه داد: طبق کارشناسی‌ها و آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته، در سطح شهر ورامین در خصوص مسائل فرهنگی گوناگونی آسیب داریم که آموزش قرآن، آموزش فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند کمبودهای لازم را جبران کند.

عباسی خاطرنشان کرد: در ایام تابستان و تعطیلی مدارس ویژه‌برنامه‌هایی تحت عنوان شب‌های مهتابی در سطح بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر توسط شهرداری ورامین اجرایی شد و در زمستان و پاییز که مدارس در حال فعالیت هستند، برنامه‌ها را به سطح مدارس برده و با مشارکت آموزش‌وپرورش این آموزش‌های در قالب جنگ شادی را در سطح مدارس اجرایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال مشارکت با ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر برای اجرای بهتر آموزش‌ها هستیم، یادآور شد: اجرای برنامه در مدارس نمونه‌ای از همین مشارکت‌ها است و اگر بتوانیم اجماع ایجاد کرده و اعتبارات لازم را تأمین کنیم می‌توانیم این برنامه‌ها را به‌صورت گسترده‌تر و بهتر اجرا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار