فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان در راستای حراست و حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی، فرهنگی و جلوگیری از وقوع جرایم درحوزه میراث فرهنگی، عملیات حفاری غیرمجاز در روستای «داویجان» از توابع شهرستان ملایر با اقدام به موقع نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان ملایر متوقف شد.
کد خبر: ۶۹۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 23 December 2018
محمدرضا حاجی عزیزی از دستگیری حفاران غیرمجاز در ملایر خبر داد و گفت: عملیات حفاری در محل ملک شخصی و به منظور کشف اشیاء قیمتی انجام شده بود.

به گزارش مهر،حاجی عزیزی عنوان کرد: به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در ملک شخصی در روستای «داویجان» از توابع شهرستان ملایر طی هماهنگی صورت گرفته عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان ملایر به محل اعزام و با اقدام به موقع مانع از ادامه انجام عملیات شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان گفت: عملیات حفاری در محل ملک شخصی با حفر یک گودال توسط حفاران به منظور کشف اشیاء قیمتی انجام شده بود که بلا فاصله نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی در محل حاضر و از ادامه حفاری جلوگیری و موفق به دستگیری ۲ نفر حفارگر غیرمجاز و به دست آوردن وسایل و ادوات حفاری شدند.

وی عنوان کرد: در این راستا ضمن تحویل افراد دستگیر شده به نیروی انتظامی پرونده برای پیگیری به مقامات قضایی شهرستان ملایر تحویل شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان تاکید کرد: مردم برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز باید یگان حفاظت میراث فرهنگی را مطلع کنند تا با اقدام به‌موقع از وقوع جرایم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی پیشگیری‌های لازم بعمل آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار