کد خبر: ۶۹۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ 23 December 2018

 

تابناک / نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه عملکرد ضعیف دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات فشارهای زیادی را به مردم تحمیل کرده است، گفت:‌ قیمت کالاها با سطح درآمد مردم مطابقت ندارد.

 
گیلان|‌ قیمت‌ کالاها در بازار مصرف با درآمد مردم همخوانی ندارد

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات تاکنون عملکرد ضعیفی در کنترل و تثبیت شرایط بازار داشته‌اند به طوری که با نگاهی گذرا به سطح درآمدها و سفره‌های مردم نشانه‌های این سوء مدیریت به خوبی آشکار و هویدا می‌شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس از وجود چنین مؤلفه مهم و تأثیرگذاری آن‌ها بر قیمت‌گذاری کالاها سخن گفت و عنوان کرد:‌ انجمن‌های صنفی و اتاق‌های اصناف که متولی امور تولیدات داخلی هستند یکی از این سرشاخه‌های اصلی جهت جلوگیری از نوسانات قیمت‌ها به‌شمار می‌روند.

قربانی مسئولیت وزارت بازرگانی و نظارت بر ساز و کار ورود کالاهای وارداتی به کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: قیمت‌گذاری کالاهایی که با ارز نیمایی،‌ ارز آزاد یا نرخ دولتی 4 هزار و 200 تومانی مجوز واردات می‌گیرند باید با حساسیت بیشتری توسط وزارت بازرگانی انجام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه فارغ از حوزه‌های کلان هیچ نظارتی بر عملکرد خرده فروشان انجام نمی‌شود ابراز داشت: ممکن است در مورد نحوه قیمت‌گذاری بر روی کالاها در درب کارخانه تصمیم‌گیری شود اما از اعمال نظارت‌های دقیق در شبکه توزیع خبری نیست.

وی با بیان اینکه جیب‌های خالی و سفره‌های مردم تاوان این سوء مدیریت‌ها را می‌دهند تصریح کرد: در خلال نوسانات ارز چند ماهه گذشته و به علت نبود همین سازو کارهای مشخص در حوزه دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات،‌ علاوه بر افزایش نجومی قیمت‌ها کیفیت کالاها نیز کاهش پیدا کرد. 

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه مردم فشارهای زیادی ر‌ا به علت افزایش قیمت‌ها،‌ کم‌فروشی و احتکار تحمل می‌کنند افزود:‌ یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که دستگاه‌های نظارتی می‌توانند از آن برای ایجاد ثبات بازار استفاده کنند استفاده از نیروهای مردمی است.

قربانی مردم را رکن اساسی چرخه عرضه و خرید و فروش کالاها در بازار اعلام کرد و بیان داشت: دستگاه‌های نظارتی و سازمان تعزیرات علاوه بر مبارزه با گران فروشی و یا احتکار باید مردم را نیز به صحنه وارد کنند و ضمن استفاده از ظرفیت آنان، در جهت تثبیت بازار مصرف گام بردارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه شرایط فعلی بازار و قیمت سرسام‌آور برخی اقلام اساسی با جیب و درآمد مردم همخوانی ندارد ابراز داشت: مجلس قوانین مشخص و شفافی را برای اصلاح این وضعیت وضع کرده است اما این مقررات شفاف به خوبی اجرایی نمی‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار