سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر از کسب رتبه نخست این واحد دانشگاهی بین دانشگاه‌های مازندران و کسب رتبه ۱۰ در جدیدترین نظام رتبه‌بندی سایمگو خبر داد.
کد خبر: ۶۹۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 29 December 2018

حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قائم‌شهر از کسب رتبه نخست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر بین دانشگاه‌های مازندران و کسب رتبه ۱۰ در بین ۴۰۰ واحد دانشگاهی کشور در جدیدترین نظام رتبه‌بندی سایمگو یکی از معتبرترین پایگاه‌های رتبه‌بندی علمی جهان خبر داد.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر به‌عنوان نخستین دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ مازندران با پنج رشته تحصیلی مهندسی عمران، برق، مکانیک، امور دامی و کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با گذشت ۳۵ سال با ۳۴ رشته دکتری تخصصی، ۱۱۱ رشته کارشناسی ارشد، ۸۰ رشته کارشناسی و ۴۰ رشته کاردانی یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های مازندران محسوب می‌شود.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با داشتن ۳۰۵ عضو هیأت علمی بیش از ۱۴۰ هزار جلد کتاب، ۸۵ آزمایشگاه و کارگاه تحقیقاتی و آموزشی، ۸۲ هزار متر مربع فضای آموزشی و پژوهشی، بیش از ۱۶۰ هزار مترمربع مزرعه آموزشی و تحقیقاتی شامل مزارع روباز و گلخانه‌ای، پرورش دام، طیور صنعتی و خانگی، استخر سردآبی و گرمابی، کلینیک دامپزشکی و آزمایشگاه‌های وابسته، سالن‌های ورزشی، سلف سرویس و یک مجتمع خوابگاهی، توانسته بیش از ۶۰ هزار نفر دانش‌آموخته را وارد بازار کار کند.
ابراهیمیان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر جایگاهی برای پرورش استعدادهای ورزشی در مازندران است. این واحد با بهره‌گیری از بهترین امکانات ورزشی و تربیت‌بدنی، قابلیت تبدیل به یک مجتمع ورزشی چندمنظوره خودگردان را دارد و علاوه بر این، تعداد زیادی از قهرمانان مدال‌آوران ملی همچون بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، بهادر مولایی، حسن یزدانی، احمد محمدی، صادق جابرزاده محسن حاجی‌پور، و... از دانشجویان نام آور این واحد دانشگاهی هستند.
وی از تلاش استادان و اعضای هیأت علمی واحد قائم‌شهر در پیگیری توسعه فناوری این واحد قدردانی کرد و افزود: با توجه به زیرساخت‌های خوب و نیروی انسانی قوی دانشگاه آزاد اسلامی امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی با یک جهت‌گیری و برنامه‌ریزی قوی و بجا به اقتصاد دانش‌بنیان منطقه کمک و موجب رشد آن شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار