جوادی:
معاون توسعه پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان تهران درباره علت آتش‌سوزی مرکز ترک اعتیاد قرچک ورامین توضیحاتی داد.
کد خبر: ۶۹۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 31 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ فرزانه جوادی معاون توسعه و پیشگیری اعتیاد سازمان بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مرکز ترک اعتیاد قرچک ورامین که روز جمعه دچار آتش سوزی شد، دارای ۵۱ کارتن خواب و زنان معتاد متجاهر بود.

وی با بیان اینکه این افراد طی بازه زمانی یکم تا چهارم دی ماه به دستور شورای هماهنگی و پلیس مواد مخدر پاتوق‌ها جمع‌آوری و در مراکز ساماندهی شده بودند، گفت: ۵۱ نفر از این افراد در مرکز قرچک ورامین بودند.

معاون توسعه و پیشگیری اعتیاد سازمان بهزیستی استان تهران ادامه داد: این آتش سوزی در روز جمعه و بعد از صرف ناهار اتفاق افتاد که در طی آن دو بیمار مرکز اقدام به آتش زدن پتو کردند و هنگامی که ساکنان مرکز مشغول خاموش کردن آتش بودند با قصد به هم ریختن مرکز اقدام به فرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد در مرحله سم زدایی بوده‌اند، بیان کرد: در دوران سم زدایی با توجه به اینکه قبل آن مواد مخدر صنعتی استفاده می‌کنند، دوران سختی است و این افراد به دلیل نداشتن تحمل در این شرایط اقدام به آتش زدن مرکز می‌کنند.

معاون توسعه و پیشگیری از اعتیاد استان تهران در پاسخ به این سوال که بدرفتاری با این افراد موجب فرار آن‌ها از شده است یا خیر؛ گفت: این مرکز دارای فضای فیزیکی مطلوب و خوابگاه مناسبی بود و رسیدگی‌ها موجب هدایت زنان معتاد متجاهر به این مرکز می‌شود.

جوادی ادامه داد: با توجه به اینکه این افراد معتادان متجاهر بوده‌اند امکان اینکه به مراکز بهزیستی مراجعه کنند، وجود ندارد؛ چرا که این افراد در معرض درمان اجباری اعتیاد قرار گرفته بودند و پلیس مبارزه با مواد مخدر باید این افراد را دوباره جمع آوری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار