کد خبر: ۶۹۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ 05 January 2019
به گزارش «تابناک تهران»؛ پارسا رئیس آموزش پرورش شهرستان شهریار در خصوص درآمدهای پایدار گفت: به تازگی طرحی در مجلس مطرح شده است که براساس آن هر مدرسه ای می تواند مغازه هایی را در سطح شهر داشته باشد و درآمد پایدار را به نوعی ایجاد کند تا از طریق آن بعضی از هزینه های آموزش و پرورش و مدارس را تامین کند، اما به جهت این که شرایط مالی آموزش و پرورش شرایط خوبی نیست، ناخودآگاه به سمت درآمد زایی و ایجاد درآمد پایدار می رود.

پارسا گفت:شهرستان شهریار نزدیک به ۱۶۰ هزار دانش آموز دارد و از این نظر یکی بزرگ ترین مناطق آموزش و پرورش کشور محسوب می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت : با توجه به اینکه در شهرستان شهریار ما مدرسه تیزهوشان، استثنایی، نمونه دولتی، کم برخوردار، مدارس با شرایط خوب مالی، مدارس مختلط و…داریم و این تنوع مدارس ما در شهرستان دارای پیچیدگی های خاصی است و ما را با معضلات و مسائل مختلفی در کار مواجه کرده است. اولین سیاستی که در سطح شهرستان در پیش گرفتیم این بود که تعامل سازنده با ارگان ها و نهادهایی که می توانند به آموزش و پرورش کمک کنند، ایجاد کردیم. تلاش کردیم این نگاه را در شهرستان شهریار حاکم کنیم که آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند از عهده رسالت خودش بربیاید مگر این که نهادهای اجتماعی اثرگذار، دستگاه های مرتبط با حوزه آموزش و پرورش که می توانند به کمک آموزش و پرورش بیایند .

رئیس آموزش پرورش شهرستان شهریار ادامه داد: دو مدرسه جدید در شهرستان تاسیس کرده ایم که سال ها دغدغه آموزش و پرورش بود. دبیرستان معارف که برای اولین بار در شهرستان شهریار شکل گرفت و جای تاسف بود که شهرستان به عنوان بزرگترین منطقه آموزش و پرورش کشور هنرستان تربیت بدنی نداشت و پسران ما به ملارد و کرج می رفتند تا این که سال گذشته در مهرماه، هنرستان تربیت بدنی را تاسیس کردیم. الان نزدیک به ۱۵۰ دانش آموز در هنرستان تربیت بدنی ما ثبت نام کرده اند که امیدواریم بتوانیم شرایط خوبی را برایشان فراهم کنیم.»

پارسا در ادامه افزود:باید به معلمان توجه بیشتری شود و برای اصلاح آموزش و پرورش، وضعیت معیشت و رفاه و شرایط اجتماعی معلمان باید در الویت قرار گیرد:« به اعتقاد من هنوز هم جامعه ما علی رغم بی مهری هایی که به معلمان می شود، آن ها از ارزش اجتماعی بالایی برخوردارند و هنوز هم نگاه جامعه به آن ها یک نگاه ویژه است. هنوز هم یکی از مشاغل ارزشمند در جامعه است. هنوز هم معلمان در جامعه اثرگذارند
وی در ادامه گفت : یکی از سیاست هایی که می توانست استرس را از دانش آموزان ابتدایی ما بگیرد، حذف آزمون های تیزهوشان، نمونه دولتی و… بود که توسط اصحاب رسانه و نمایندگان مجلس مورد انتقاد قرار گرفت. وقتی استرس را از دانش آموز ابتدایی دور کنیم . رشد شخصیت علمی، شخصیت تربیتی و.. برای ما مهم است.»

پارسا همچنین درباره تغییر کاربری ۱۰ هزار و ۴۰۰ متر ملک آموزشی واقع در میدان معلم افزود:« ما به شدت در مرکز شهر فضای آموزشی نیاز داریم و مکاتباتی را انجام دادیم و در آن ها گفتیم به شدت مخالف تغییر کاربری آن جا هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار