استاندار تهران با بیان اینکه این استان در شاخصه های مختلفی از محرومیت های زیادی رنج می برد گفت: برخی افراد در گذشته تهران را فقط از میدان انقلاب به بالا می دیدند درحالی که پایین تر از این میدان و نیز بسیاری از شهرستان های استان عقب ماندگی های زیادی وجود دارد.
کد خبر: ۷۰۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ 07 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت اظهارداشت: استان تهران در شاخصه های مختلف بویژه آموزشی، بهداشت و مسکن از محرومیت های زیادی رنج می برد.
وی تاکید کرد: به طور نمونه سه شهرستان ملارد، شهریار و قدس، در سه شاخصه بهداشت ، مسکن و آموزش از محرومیت های شدیدی رنج می برند به گونه ای که شهرستان ملارد با 400 هزار نفر جمعیت از داشتن یک تخت بیمارستانی نیز محروم است.
استاندار تهران اظهار داشت: در گذشته اعتبارات استان تهران به صورت عادلانه تخصیص پیدا نکرده و این باعث شده تا در شاخصه های توسعه یافتگی و بهره مندی مردم از امکانات ، با مشکلاتی در استان مواجه شویم.
وی گفت: میانگین تراکم دانش آموزی در کشور 23 نفر است در صورتی که این عدد در استان تهران 34 است که این نشان از محرومیت استان در شاخص آموزشی دارد.
محسنی بندپی تصریح کرد: به منظور هم افزایی و استفاده از توان نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات استان تهران ، جلسات مشترکی با 30 نماینده شهر تهران، پنج نماینده شهرستان های استان و چهار نماینده اقلیت های مذهبی برگزار شده تا آنان نیز در جریان وضعیت استان قرار گیرند و با هم افزایی، تدبیر و برنامه زمان بندی ، این مشکلات رسیدگی و رفع شود.

*320 میلیارد تومان سهم اعتبارات تملک دارای استان تهران
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیت های اعتباری در بودجه سال 98 گفت: در سال 98 میزان اعتبارات تملک دارایی استان تهران 320 میلیارد تومان است که این میزان نمی تواند برای اجرا و تکمیل بسیاری از پروژه ها کافی باشد.
وی بیان کرد: اعتبارات اختصاص یافته به استان تهران در حالی است که 40 درصد از فعالیت های اقتصادی کشور در استان تهران صورت می گیرد و 50 درصد از سهم مالیات جمع آوری شده در کل کشور نیز مربوط به این استان می شود.

**ضرورت احداث کمربندی پاکدشت
محسنی بندپی همچنین با اشاره به لزوم احداث کمربندی پاکدشت برای رفع مشکلات ترافیکی این منطقه گفت: اجرای این پروژه با اعتبارات دولتی به یک زمان 20 ساله نیاز دارد لذا باید با رعایت شفافیت، دقت و حفظ منافع مردم و دولت ، بخش خصوصی را برای اجرای این پروژه ترغیب کرد تا این مشکل در زمانی کوتاه برطرف شود.
به گزارش ایرنا شهرستان پاکدشت در بزرگراه پرترافیک و ترانزیتی دسترسی به استان های سمنان، خراسان ها و ... قرار دارد و خودروهای سبک و سنگین اینک مجبورند از داخل شهر پاکدشت عبور کنند.

*فرونشست دشت تهدید جدی استان تهران
استاندار تهران کمبود آب را چالش جدی استان تهران اعلام کرد و افزود: استحصال آب از منابع زیرزمینی باعث بروز پدیده فرونشست در مناطق مختلف استان تهران شده که این پدیده ، تهدیدی جدی برای استان به حساب می آید.
وی گفت: در زمان حاضر 68 درصد از آب شرب تهران از منابع پنج سد و 32 درصد از آب های زیر زمینی تأمین می شود در حالی که 97 درصد از آب شرب مورد نیاز شهرستان های استان تهران از منابع زیر زمینی و تنها سه درصد از منابع سد ها تأمین می شود.
محسنی بندپی تأکید کرد: استحصال و برداشت بی رویه آب از منابع آب زیرزمینی باعث شده تا پدیده فرونشست ، با شدت بیشتری در مناطق مختلف استان تهران به وقوع پیوندد لذا لازم است تا با اختصاص آب مورد نیاز شهرستان های استان از منابع سد ها ، از گسترش فرونشست جلوگیری کنیم.

*16 هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی
وی با اشاره به لزوم اجرای طرح های اشتغالزایی در مناطق روستایی برای جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها گفت: دولت برای اجرای طرح های اشتغالزا در مناطق روستایی ، بیش از 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود چهار و 6 درصد در نظر گرفته که این میزان اعتبار در طول تاریخ 40 ساله گذشته بی نظیر است.
محسنی بندپی افزود: مهاجرت روستائیان به شهرها باعث حاشیه نشینی و افزایش مشکلات و آسیب های اجتماعی می شود؛ اگر مسئولان رفاه، آسایش، بهداشت و آموزش روستائیان را فراهم و مسیر کسب و کار آنان را هموار کنند مهاجرت کاهش می یابد و به همان میزان از آسیب های اجتماعی کاسته می شود.
وی گفت: شاید نتوان رابطه ای منطقی بین بیکاری و اعتیاد برقرار کرد ولی بیقین افراد بیکار بیش از دیگران در معرض آسیب مواد مخدر قرار دارند.
استاندار تهران تأکید کرد: موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در اولویت های دولت قرار دارد ، مسئولان آموزش و پرورش با همکاری بهزیستی موظفند دانش آموزان را برای مشارکت های اجتماعی توانمند بسازند و آنان را از گرفتار شدن در بند آسیب ها مصون کنند.
استاندار تهران گفت: سال گذشته بیش از هفت هزار معتاد بهبود یافته در مناطق مختلف کشور مشغول به کار شده اند که اگر این افراد توانمند شوند، وضعیت اشتغال ، مسکن و بهداشت آنان فراهم می آید و دیگر به سراغ مواد مخدر نمی روند.

**مردم مهمترین سرمایه
وی همچنین با بیان اینکه مردم ، مهمترین سرمایه اجتماعی نظام هستند اظهار داشت: مقابله با توطئه دشمنان در مأیوس کردن مردم ، به انسجام ملی نیاز دارد که این مهم با برداشتن مرز بین مردم و مسئولان محقق می شود.
وی اظهار داشت: تجربه 40 ساله گذشته ثابت کرده که مردم در برابر تهدیدها و تحریم های اقتصادی ایستادگی می کنند ولی برای مقابله با فتنه ناامید کردن مردم به انسجام ملی نیاز است که این مهم با برداشت مرز بین مردم و مسئولان محقق می شود.
محسنی بندپی تأکید کرد: اگر می خواهیم که از همراهی همیشگی مردم با انقلاب به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی برخوردار باشیم ، باید با آنان صادقانه و شفاف صحبت کنیم.
شهرستان پاکدشت در شرق پایتخت واقع شده است و در این نشست مسائل توسعه این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار