مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی عنوان کرد:
کد خبر: ۷۰۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 07 January 2019
 
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، گردهمایی فارغ التحصیلان دوره دکترای حرفه‌ای مدیریت کسب و کارمشترک با دانشگاه بوردو، با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، اساتید و فارغ التحصیلان این حوزه برگزار شد.
ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این گردهمایی درباره سیر تحولات نسل‌های دانشگاهی اظهار داشت: با وجود کثرت دانشگاه‌های نسل اول که ویژگی آن‌ها آموزش محوری است و نسل دوم که پژوهش محور هستند، برخی از دانشگاه‌ها در کشور رویکردی برای ترکیب آموزش، پژوهش و تبدیل نتایج آن به ثروت، توسعه و کارآفرینی اتخاذ کرده اند که رویکرد عمده دانشگاه‌های نسل سوم یا دانشگاه‌های کارآفرین است.
 

وی افزود: دانشگاه‌های نسل چهارم، علاوه بر آموزش، پژوهش و کارآفرینی، متوجه مسئولیت‌های اجتماعی شده اند و در نسل پنجم نیز شاهد دانشگاه‌های پلت فرمی هستیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص مدارس کارآفرینی گفت: در این مدارس تفکر حل مساله مشاهده می‌شود و با تغییر دانش، بینش و نگرش و تقویت قدرت تحلیل، راه حل اساسی برای هر مشکل ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مدارس کارآفرینی بهترین رویکرد را برای آزمودن ایده‌ها در بازار کار دارا هستند و با ترکیب دانش مدیریت و نگرش کارآفرینی، همراه با ابداع و نوآوری مشکلات را به فرصت تبدیل می‌نمایند.
کیانی بختیاری در خصوص اهمیت راه اندازی مدارس کسب و کار حرفه‌ای ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط در کشور گفت: "SME"‌ها با چالش‌هایی ازقبیل موانع مالی، موانع بازار، فقدان بازاریابی و اطلاعات تصمیم ساز، سیاست‌های دولت، کاغذبازی، فقدان سرمایه، تکنولوژی‌ها و زیرساخت‌های موردنیاز و ... مواجه هستند که آمار نشان می‌دهد این شرکت‌ها ۹۲% اقتصاد صنعتی ایران را تشکیل می‌دهند، اما فقط ۲۲% سرمایه گذاری را جذب کرده و ۴۲% اشتغال زایی داشته اند.
وی تاکید کرد: توجه و رفع موانع این واحد‌های صنعتی می‌تواند اشتغال را افزایش داده و موتور محرک رشد اقتصادی در کشور گردد و مهم‌ترین راه‌کار‌های رفع مشکلات دراین خصوص، آموزش مدیریت کسب و کار‌های کوچک در تراز جهانی؛ افزایش تضمین‌های دولتی برای صادرات، وام، نرخ سود یارانه، معافیت و یا تاخیر در بازپرداخت مالیات و اعتبارات است
وی همچنین تنظیم مقررات بانکی، طراحی روش‌های موثر برای غلبه بر ریسک بالای این بخش، و تامین هزینه خدمات بالا و گسترش شبکه خانگی و خوشه‌های صنعتی را از جمله راهکار‌های رفع مشکلات شرکت‌های کوچک و متوسط در کشور عنوان کرد.
 

کیانی بختیاری در خصوص آموزش مدیریت حرفه‌ای کسب وکار‌های کوچک و متوسط اظهار داشت: با دانشگاه معتبر آلمانی FHM که سالهاست در زمینه آموزش مدیریت شهرک‌های صنعتی و کسب و کار‌های کوچک و متوسط فعالیت می‌کند، قراردادی با شرایط ویژه برای برگزاری دوره پسا دکترای حرفه‌ای مدیریت SMEs در تراز جهانی منعقد کرده ایم که بزودی نخستین دوره آن را برگزار خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار