رئیس اداره امور منابع آب شهرستان دماوند گفت: دشت هومند آبسرد این شهرستان با ضعف سفره های آب زیرزمینی مواجه است و به سمت مرگ آبخوان پیش می رود که لازم است برای حفظ آب رودخانه ها چاره ای اندیشید.
کد خبر: ۷۰۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 08 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ منصور مردانی روز دوشنبه در نشست کارگروه حقوق شهروندی با بیان اینکه امروز اداره امور منابع آب بر اساس کار سیستمی خدمات ارائه می کند، افزود: داشتن یک برنامه منسجم و بر اساس چهارچوب می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
وی یکی از اقدامات امور منابع آب را تهیه بانک اطلاعاتی جامع و ساماندهی آب‌های سطحی دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهرستان دماوند 200 کیلومتر رودخانه وجود دارد و می توان دماوند را در این خصوص، جزو شهرستان‌های خاص محسوب کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه دماوند بعد از شهرستان فیروزکوه جزو شهرستان های بزرگ استان از لحاظ وسعت است، تصریح کرد: شهرستان دارای سه دشت دماوند، هومند آبسرد و بخشی از منطقه گرمسار است و نوع چالش‌های این سه منطقه نیز متفاوت می باشد.
مردانی ادامه داد: دشت هومند آبسرد شهرستان دماوند بیشتر به سمت بخش کشاورزی گرایش دارد و قطعا نوع دیدگاه‌ها با این منطقه نسبت به دیگر مناطق متفاوت است.
رئیس اداره امور منابع آب شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه چاه‌های غیرمجاز عمدتا در دشت دماوند قرار گرفته و این مهم در دشت هومند آبسرد با ضعف سفره آب زیر زمینی همراه است، گفت: شرایط کنونی دشت هومند آبسرد به دلیل عدم مدیریت صحیح در گذشته امروز این منطقه را به سمت مرگ آبخوان پیش می برد.
مردانی تاکید کرد: امروز سفره‌های آب زیرزمینی در شرایطی قرار دارد که اگر همین روند ادامه یابد، از بین خواهند رفت و محدودیت‌ها در دشت هومند آبسرد بیشتر می شود. 
وی با بیان اینکه بسیاری از اراضی دولتی با اسناد جعلی تغییر کاربری پیدا کرده است، بیان کرد: دقت بیشتر دستگاه های خدمات رسان همچون امور آب و سایر دستگاه‌ها در ارائه خدمات به این اراضی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
این مقام مسئول گفت: با سیمان کردن رودخانه ها علاوه بر اینکه در پایین دست موجب سیلاب می شود، جذب آب های زیرزمینی را با مشکل مواجه می کند و خود یک آسیب است.
همچنین شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماون نیز یکی از موضوعات مهم در منشور حقوق شهروندی، توجه به حقوق شهروندان در ادارات دانست و اظهار داشت: هرگونه اقدامی که در سطح ادارات صورت می گیرد باید به دور از گرایش سیاسی، روابط خویشاوندی و غرض ورزی باشد و تصمیماتی که گرفته می شود، خلاف قوانین نباشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار