در حالی که احداث آزاد راه تهران-شمال از سال ۱۳۷۶ آغاز شده است، بر اساس برآورد صورت گرفته در لایحه بودجه سال آتی، این پروژه در سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد. هرچند که نمی‌توان همین فاصله زمانی ۲۴ ساله را نیز قطعی تلقی کرد.
کد خبر: ۷۰۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 08 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ احداث آزادراه تهران-شمال به طول ۱۲۱ کیلومتر که از سال ۱۳۷۶ کلید خورد و قرار بر این است که بر اساس برنامه زمان بندی شده در سال ۱۴۰۰ پایان یابد. گفتنی است برای این پروژه در طول برنامه پنجم توسعه و قبل از آن یک هزار و ۱۹۸ میلیارد و ۸۶۷ میلیون تومان هزینه شده است.

بودجه این طرح که به شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اختصاص می‌یابد در سال ۱۳۹۸ رقمی معادل سه میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان برآورد شده است؛ این در حالی است که در سال گذشته رقمی معادل ۱۴ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص داده شد.

هرچند در سال جاری رقمی معادل پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای این پروژه مصوب شد اما رقم ابلاغی برای این پروژه معادل چهار میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان است.

در قانون بودجه سال جاری موعد زمانی اتمام احداث آزاد راه تهران-شمال سال ۱۳۹۹ تعیین شده بود که در لایحه بودجه سال آتی، سال ۱۴۰۰ به عنوان سال پایانی احداث پروژه در نظر گرفته شده است.

آزادراه تهران-شمال یکی از پروژه‌های بزرگ راه‌سازی کشور است که شهر تهران را به شهرهای غربی استان مازندران متصل می‌کند. طول این آزادراه ۱۲۱ کیلومتر است و جمعا ۱۸۰ رشته تونل در باند رفت و برگشت به طول تقریبی ۱۰۰ کیلومتر وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار