کد خبر: ۷۰۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ 08 January 2019

فرزین پورمحبی: مسئولین دلسوز ما کمی مأخوذ به حیا هستند.

بندگان خدا روی‌شان نمی‌شود اینترنت را به کل قطع کنند؛ می‌آیند و از سر و ته و گوشه و کنارش می‌زنند! «مثل پهلوانی که می‌خواست نقش شیری را روی بدنش خالکوبی کند اما بخاطر درد سوزنش، از یال، شکم، دم، سر و پاهای شیر کم کرد و در آخر هم، قید کل خالکوبی را زد!» مسئولین خدمتگزار هم تصمیم گرفته‌اند خیلی نرم و ملو فضای مجازی را شیر بی یال و دم کرده و بعد هم اعلام کنند: «چنین فضای برهوتی فقط به درد یکی از بستگان درجه اول پدری می‌خورد و درش را باید گل گرفت!» 

 از وقتی که شبکه‌های اجتماعی‌نما سوتی‌ و خلاف‌های بعضی از بزرگان را نشان دادند؛ مسئولین مبارزه با تخلفات و سوتی‌های اجتماعی تصمیم گرفتند با این مسئله بشدت برخورد نمایند و نتیجه آن شد که  قاطعانه شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کردند! درست مثل آن سیگاری که در مجله‌ای خواند سیگار مضر است و از آن به بعد، عزم خود را جزم کرد تا مجله نخواند! 

از طرفی هم؛ شبکه‌های اجتماعی‌نما؛ شورش را درآورده‌اند؛ آنها فقط منتظرند مسئول یا آقازاده‌ای مثلا یک دکل متوسط را بزند زیر بغلش تا این ماجرای کوچک را سه سوته داستان کنند(یا به قول خودشان: استوری) بگذارید مثال روشن تری بزنیم:

 فرض کنید مسئولی سالها سعی کرده تا این موضوع را برای‌مان جا بیندازد که غرب جای آدمیزاد نیست و همه‌اشان از دم کافر و فاسدند. اما بعد متوجه شود که نه تنها نورچشمی‌های خودش در روز روشن به آنجا مهاجرت کرده‌اند بلکه در شب‌های تاریک هم؛ عکس‌های خیلی خاصی از خود بدرکرده‌اند!

 پس برای اینکه او متهم نشود به سوزن نزدن به خود و خانواده‌اش و جوالدوز زدن بیش از حد به دیگران این پاردوکس را باید با «انگ فتوشاپ و دخل و تصرف و غیره» حل کند! البته با این پیش فرض که آنها، همه را احمق فرض می‌کنند!

خب؛ حال که می‌شود این نسخه را برای هر کور و کچلی پیچید (البته بلانسبت خودمان) چرا نباید برای این شبکه‌های اجتماعی مادر مرده نپیچید؟! یعنی می‌شود به جای اینکه آنها را یک به یک عقیم و محکوم به فیلترینگ کرد و بعد هم ننگ و انگ سانسور را تا ابد تحمل کرد؛ می‌توان خیلی خونسرد نشست پای چیزی مثل اینستاگرام و تک تک پست‌هایش را فتوشاپ کرد! اینطوری می‌شود هم از لقب سانسورچی فرار کرد و هم از حفظ ارزش‌ها توسط آقازاده‌ها و خانم زاده‌های فراری، در مرکز فساد و تباهی بشدت دفاع کرد. البته همانطور که گفتیم همه اینها بشرطی است که کل ملت همیشه در صحنه را ... در پشت صحنه فرض کرد! تا حدی که بشود گفت: با دو گیگ اینترنت می‌شود دختری را باردار کرد و انتظار هم داشت که این حرف را بدون چون و چرا باور کرد!  

راستی چرا برخی از مسئولین با ما اینگونه «تا» می کنند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار