رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور یارانه دریافت می کنند، گفت: اگر دولت اطلاعاتی غیر از ما دارند، مناظره برگزار کنند.
کد خبر: ۷۰۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ 08 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اظهارات اخیر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه هیچ یک از ایرانیان مقیم خارج از کشور یارانه دریافت نمی کنند،گفت: ما در هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها بیش از ۹ ماه آمار و اطلاعات دستگاه های مختلف را مورد بررسی قرار دادیم و به اطلاعاتی رسیدیم که متاسفانه اخیراً سازمان هدفمندی یارانه ها و رئیس سازمان برنامه و بودجه آن را تکذیب می کنند.

وی با اشاره به اینکه ما آمارهای خود را از دستگاه های دولتی دریافت کرده ایم، اظهارداشت: طبق آمار دریافت شده از سازمان هدفمندی یارانه ها، تعداد یارانه بگیران کشور ۷۸ میلیون نفر هستند. این در حالی است که جمعیت ایران نزدیک به ۸۲ میلیون نفر است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها، ادامه داد: از سوی دیگر ۶ میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور هستند و دولت هم می گوید که یارانه ۳ میلیون نفر از افراد پردرآمد را حذف کرده است و اگر این آمار و ارقام را در کنار هم قرار دهیم، جمعیت ایران باید ۹۰ میلیون نفر باشد!

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه آمارهای دولت با جمعیت کشور تناقض دارد، تصریح کرد: بر اساس این آمار ضد و نقیض ما به این نتیجه رسیده ایم و اسنادی داریم که ۶ میلیون ایرانی خارج از کشور هم جزء یارانه بگیران هستند.

وی با بیان اینکه بررسی های ما گویای آن است که ایرانیان خارج از کشور یارانه دریافت می کنند، گفت: اگر دولت، سازمان برنامه و بودجه و یا سازمان هدفمندی یارانه ها آماری غیر از اطلاعات ما دارند، می توانند این آمار خود را در رسانه ها منعکس کنند یا اینکه با ما مناظره ای بگذارند تا اسناد خود درباره تخلفات سازمان هدفمندی یارانه ها را بیاوریم و آقایان هم در آنجا اطلاعات خود را ارائه دهند و در نهایت مردم قضاوت کنند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در قانون بحثی وجود دارد مبنی بر اینکه ایرانیان خارج از کشور حق دریافت یارانه ندارند؟ اظهارداشت: چنین بحثی در قانون هدفمندی یارانه ها نیامده است و موضوع ما هم این نیست که چرا ایرانیان مقیم خارج یارانه دریافت می کنند، بلکه بحث اصلی ما این است که جمعیت ایرانیان خارج از کشور هم در درون یارانه بگیران قرار دارد و باید دستگاه های دولتی به صراحت اعلام کنند که ایرانیان خارج از کشور هم یارانه دریافت می کنند.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: البته اکثر ایرانیان خارج از کشور افراد متمولی هستند و بهتر است یارانه آنان حذف شده و به دهک های پایین جامعه اضافه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار