دادستان کل کشور با اشاره به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران گفت: بخش‌هایی از این پرونده که کارهای حقوقی و قضایی شان تکمیل شده بود، آماده ارسال به دادگاه است.
کد خبر: ۷۰۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ 09 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در حاشیه جلسه «بررسی تمهیدات موجود در حوزه‌های فرهنگی، هنری و بررسی اقدامات خلاف مقررات و ارزش‌های انقلاب اسلامی توسط برخی از چهره‌های فرهنگی و هنری (سلبریتی‌ها)» در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین پیگیری‌های صورت گرفته در مورد دانشگاه علوم و تحقیقات، اظهار کرد: طی آخرین دیداری که داشتیم و جلساتی که با حضور مسئولان دانشگاه و کسانی که به طریقی به این موضوع ورود پیدا کردند، برگزار شد بخش‌هایی از این پرونده که کارهای حقوقی و قضایی شان تکمیل شده بود، آماده ارسال به دادگاه است و بخشی که منوط به نظر نهایی پزشکی قانونی است تا مشخص شدن نتیجه‌ در مرحله دادسرا و تحقیقات باقی می ماند و یکسری از اقدامات به تحقیقات میدانی تکالیفی را متوجه دانشگاه آزاد کرده است که در این زمینه  ابلاغاتی شده است و به دنبال بر طرف کردن آنها باشند تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

وی افزود: در این زمینه عده‌ای قصور و تقصیر داشتند که در این زمینه پرونده در دادگاه است و به میزان قصور و تقصیر برخورد قضایی صورت خواهد گرفت. بخشی از وظایف نیز بر عهده دانشگاه آزاد بوده است که باید به آن عمل شود.

منتظری در رابطه با موضوع فیلتر کردن کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی با بیان این که بحث فیلتر کردن کانال‌ها بحث حساسی است، گفت‌: این موضوع خواسته مسئولان بوده است و مسئولان امر به دنبال این هستند که معنای فیلترینگ را در میان مردم جای بیاندازیم. حرف ما مشخص است. شبکه های اجتماعی باید مدیریت شوند، اگر می توانید از نظر فنی کاری کنید، اینستاگرام، تلگرام و هر گرام دیگری به مردم خدمات رسانی کند آن را انجام دهید.

 

وی ادامه‌ داد: آن روزی که مقام معظم رهبری گفتند کشور به فضای مجازی سالم و شبکه اجتماعی ملی نیاز دارد، چرا مسئولان به دنبال آن نرفتند و به صورت جدی آن را پیگیری نکردند. وقتی جوانان ما آن قدر توانمند هستند که در عرصه‌های مختلف مانند عرصه های ورزشی و فناوری دنیا را خیره می‌کنند و با امکاناتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد شبیه معجزه عمل می‌کنند از آنها برای فضای مجازی سالم سخت افزاری و نرم افزاری استفاده نمی‌کنیم.

 

دادستان کل کشور اضافه کرد: ما اعتقاد داریم جوانان ما در حوزه سخت افزار و نرم افزار قطعا موازی دنیا جلو می‌روند، اما باید ابزار لازم در اختیارشان قرار داشته باشد. ما می گوییم اگر می‌توانید، که می توانید چرا انجام نمی دهید؟ شورای عالی فضای مجازی مصوبی داشته است که باید اجرا شود. این شورا با ریاست رییس جمهور برگزار می‌شود و بحث‌های مهم کارشناسی در آن مطرح می‌شود، یعنی اشکال ما به وزارت ارتباطات و دستگاه‌های دیگر این است که چرا مصوبات شورای عالی فضای مجازی اجرا نمی‌کنیم؟

منتظری با تاکید بر این که تلگرام، اینستاگرام و فیلتر کردن به عقیده من بحث انحرافی است، گفت‌: ما می دانیم باید فضای مجازی را سالم کنیم، آسیب‌ها را بر داریم و فضاسازی نکنیم. مطبوعات و آدم‌هایی که مریض احوال هستند، جوری وانمود می‌کنند که گویی ما می‌خواهیم در ۱۰۰ سال قبل زندگی کنیم. به جامعه آدرس غلط ندهید. ما مخالف استفاده از فضای مجازی نیستیم.

وی در پایان، اظهار کرد: فضای مجازی باید سالم سازی شود. ما امکان سالم سازی فضای مجازی را داریم و دولت باید تمام امکانات و توان خود را در اختیار جوانان قرار دهد تا فضای مجازی متناسب با خواست مردم به وجود آید.

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: علوم و تحقیقات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار