شهید محمد اثنی عشری، یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس است که در جزیره مجنون به شهادت می رسد، او دانشجوی سال چهارم رشته پزشکی بود که دفاع از وطن را در اولویت می بیند و همراه با نیروهای بسیج به جبهه می رود.
کد خبر: ۷۰۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 11 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، شهید محمد اثنی عشری متولد 15 اردیبهشت 1346 در تهران، نهم تیر 1366 در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل شد. 
یکصد و سی و پنجمین برنامه «در کوی نیکنامان» فرهنگسرای گلستان امروز- پنجشنبه- میزبان خانواده شهید محمد اثنی عشری بود.
پدر شهید اثنی عشری در این آیین گفت: من چهار فرزند دارم و محمد فرزند بزرگم بود که سال 66 در جزیره مجنون به شهادت رسید. 
وی افزود: روزی که ایشان به جبهه رفت، باخبر نشدم، چرا که برای شرکت در مراسم ترحیم یکی از بستگان به اراک رفته بودم. در حقیقت دیدار آخر با او نداشتم، رفت و برگشت او تنها چهار روز به طول انجامید و چهار روز بعد از رفتنش به جبهه، خبر شهادتش را به ما دادند. 
پدر شهید اثنی عشری با اشاره به ویژگی های اخلاقی فرزندش اظهارداشت: پسرم دانشجوی سال چهارم رشته پزشکی و ارتوپد بود که با معدل 19.5 در دانشگاه اصفهان پذیرفته شد، زمانی که کلاس هایش به اتمام می رسید، برای بنایی و کارگری به کمک من می آمد. 
وی گفت: برای من که یک بنا هستم، بسیار سخت است که بچه ای که با کارگری بزرگ کردم، این گونه از دست بدهم، رفتنش را ندیدم اما امیدوارم در روز قیامت دستم را بگیرد. 
پدر شهید اثنی عشری با اشاره به بی توجهی مسئولین در سال های گذشته نسبت به خانواده های شهدا افزود: در این سال ها هیچ یک از مسئولان به ما رسیدگی نکردند و توجهی به خانواده شهدا نداشتند.
وی ادامه داد: ما یک خانه بسیار کوچک داریم که اگر خراب هم شود، بخش زیادی از آن می رود و عملا هیچ چیز از آن باقی نمی ماند.
حجت الاسلام و المسلمین حمید وحیدی نیز در این برنامه درباره توحید صحبت کرد و گفت: خداپرستی و آرامش مساله ای است که با همدیگر معنا پیدا می کند، اگر دیدید که چیزی آرامش شما را بر هم می زند بدانید که خداپرست واقعی نیستید چرا که خداپرستان واقعی با هر اتفاق و مشکلی آرامش شان بر هم نمی خورد. 
وی دین را آرامش بخش انسان دانست و گفت: یکی از مهم ترین رسالت های دین، آرامش بخشیدن به انسان است و بسیاری از مفاهیم آن بر همین موضوع تکیه دارد. 
ویژه برنامه در کوی نیکنامان با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرور آموزه‌های دینی مناسبتی، ترویج سبک زندگی شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و شهدا، ترویج باورهای دینی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه هر هفته برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار