کد خبر: ۷۰۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 11 January 2019

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می شود.

به گزارش «تابناک تهران»؛ سید فرید موسوی ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح فاز اول شهرک حمل و نقل تهران، که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی انجام شد، طی سخنانی گفت: طبق آخرین رتبه بندی جهانی، ایران در رتبه ۱۲۸ جهان قرار دارد، که مفهوم این رتبه این است، که سرمایه گذار ۱۲۷ گزینه بهتر از ایران برای سرمایه گذاری دارد.

وی با اشاره به جلسه مشترک ۳ فراکسیون امید، مستقلان و ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسات برای بهبود فضای کسب و کار هم اندیشی شد، تا بتوانیم اقدامات مناسبی از حوزه قانون گذاری در این زمینه انجام دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نقش شهرک حمل و نقل در تهران را مهم توصیف کرد و گفت: این شهرک به بهبود آلودگی هوای تهران و محیط زیست کمک بسزایی می کند.

وی گفت: در سال ۹۴ متاسفانه ۴ هزار و ۵۷۳ نفر فوتی به دلیل آلودگی هوا در تهران داشتیم، که یک هزار و ۵۰۰ نفر بابت آلودگی هوا به مراکز بهداشتی شهرداری تهران مراجعه کردند، این امار نشان دهنده اهمیت این پروژه و پروژه های کاهنده آلودگی هوا است.

موسوی با بیان این که ۳۰ درصد قیمت تمام شده محصولات ایرانی سرباری است، که بعد از تولید به قیمت محصولات افزوده می شود، گفت: این افزایش قیمت به مصرف کننده تحمیل می شود، در حالی که در کشورهای دیگر این میزان ۸ درصد است، که این امر اهمیت تجهیزات لجستیک را نشان می دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف تجهیزات استان تهران اضافه کرد: طبق رتبه سازمان برنامه، استان تهران رتبه ۱۷ و ۱۸ در تخصیص اعتبارات را دارد و نیاز است، نگاه مثبت وزیر راه به محورهای مواصلاتی ری به عنوان دروازه جنوب پایتخت باشد.

وی گفت: سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می شود، یعنی هر سال یک شهرستان به جمعیت این استان افزوده می شود، که این جمعیت خدمات و امکانات می خواهند و اعتبارات استانی پاسخگوی این جمعیت نیست و عدم ارائه خدمات سبب پمپاژ ناامیدی بین مردم در گستره ملی می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار