حناچی:
شهردار تهران گفت: ۹.۳ درصد شهروندان تهرانی دیابت دارند و ۳۰ درصد نیز قند خون دارند که کنترل نمی‌کنند؛ سطح کنترل دیابت در شهر تهران وضعیت مناسبی ندارد.
کد خبر: ۷۰۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 12 January 2019
حناچی: کنترل دیابت در تهران وضعیت مناسبی ندارد/ آلودگی و ترافیک معضل اول 93 درصد تهرانی‌ها

به گزارش «تابناک تهران»؛ حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) که صبح امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران در تالار ایوان شمس برگزار شد با اشاره به طرح پایش سلامت کارگران شهرداری تهران اظهار کرد: در این طرح به گفته مسئولان شرکت شهر سالم 17 هزار کارگر مورد پایش سلامت قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در ادامه این طرح، 2500 نفر از این کارگران برای ادامه فرآیند درمان به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند که قطعا اجرای چنین طرحهایی می‌تواند به لحاظ اقتصادی و کاهش هزینه‌ها موثر باشد. کاهش حجم هزینه‌ها باعث افزایش بهره‌وری خواهد شد و امیدواریم که چنین طرحهایی نیز ادامه پیدا کند.

ابوترابی با اشاره به تفکیک پسماندهای خشک و تر بیان کرد: عدم تفکیک پسماندها تهدید جدی برای سلامت پارکبانان و کارکنان است و ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم. تفکیک پسماندها باید مورد توجه مردم قرار بگیرد که این اتفاق می‌تواند ثمرات خوبی را در پی داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران همچنین به میزان متوسط زباله در شهر تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمارهای زباله در شهر تهران بسیار زیادتر از کشورهای در حال توسعه یافته و یا توسعه یافته هستند که باید به این موضوع نیز توجه شود.

به گزارش تسنیم، حناچی شهردار تهران نیز با اشاره به اینکه باید سلامت شهروندان مورد توجه قرار گیرد گفت: شهر داری تهران توجه ویژه‌ای را به سلامت کارگران و کارکنان خود دارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه تعداد زیادی از جمعیت تهران به دلایل مختلف فوت می‌کنند گفت: از آمار فوتی‌ها حدود 1200 نفر به دلیل حوادث و سوانح و عدم رعایت مسائل ایمنی فوت می‌کنند.

حناچی گفت: 9.3 درصد شهروندان تهرانی دیابت دارند و 30 درصد نیز قند خون دارند که کنترل نمی‌کنند. سطح کنترل دیابت در شهر تهران وضعیت مناسبی ندارد و از هر 5 تهرانی یک نفر مبتلا به فشار خون است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه آلودگی و ترافیک دو معضل اساسی در شهر تهران محسوب می‌شود گفت: 93 درصد شهروندان تهرانی اولین مشکل تهران را این دو معضل می‌دانند.

حناچی ادامه داد: ما باید شیوه زندگی را در تهران تغییر دهیم و از تحرک بیشتر بهره ببریم و استفاده از دوچرخه یکی از راههای این بخش محسوب می‌وشد و این در حالی است که اکنون استفاده از دوچرخه در تهران زیر یک درصد است که ما باید این آمار را حداقل به 5 درصد افزایش بدهیم. قطعا استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی می‌تواند تاثیری بسزایی را در آلودگی هوا داشته باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار