به گزارش «تابناک تهران»؛ «سید حمایت میرزاده»، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنادر خصوص وضعیت آموزش تدریس به مربیان و میزان سطح استاندارد مدارس کشور گفت: معلمانی که روش کلاس‌داری و معلمی و روش تدریس را در دانشگاه‌های فرهنگیان و مراکز تربیت معلم و دانش‌سراهای تربیت معلم طی کردند معمولا با دانش‌آموزان مشکل ندارند.

وی گفت: گاها شاهد رفتارهای بد از برخی معلمان هستیم این موارد معمولا در جاهایی اتفاق  می‌افتد که  ممکن است معلم دوره‌های معلمی را ندیده باشد و مثلا زمان‌هایی که کمبود معلم بوده و آموزش  و پرورش ناچار شده از افرادی که استخدام رسمی نیستند و دوره‌های لازم را ندیدند و یا در مراکز غیر دولتی استفاده کند.

میرزاده با بیان اینکه کسانی که فوت و فن معلمی را می‌دانند به ندرت با دانش آموز بدرفتاری می کنند افزود: الان در جامعه و فضای مجازی شرایطی وجود دارد، گاهی یک مورد را آن قدر بزرگ می‌کنند که فکر می‌‌کنیم همه مدارس این طور هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش تصریح کرد: یک زمانی تنبیه بدنی به عنوان یک شیوه تربیتی مطرح بود و خیلی از صاحب نظران فکر می‌کردند باید تنبیه بدنی باشد ولی بعد همه صاحب نظران به این نتیجه رسیدند  که تنبیه بدنی نه تنها هیچگونه تأثیری در یادگیری بچه‌ها ندارد بلکه تأثیر منفی هم دارد و دیگر به کار نمی‌رود و اگر کسی برای تعلیم و تربیت از تنبیه بدنی استفاده کند مرتکب جرم شده است. 

میرزاده عنوان کرد: ما در کمیسیون آموزش تلاش می‌کنیم که به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای شود. برای اولین بار به رتبه‌بندی  معلمان در بودجه 98 توجه شده است. یک  مبلغی آمده و این درخواست همه معلمان است.

وی با بیان اینکه مدرسه غیراستاندارد در کشور زیاد است افزود: خیلی از ساختمان‌های قدیمی مشخص هستند. بخشی از مدارسی که تازه ساخته شده است در اختیار مدارس خاص قرار دادیم و تعداد دانش‌آموزان آن کم است و بیشتر هم متعلق به خانواده‌هایی است که وضع مالی خوبی دارند و از نظر درآمدی مشکل ندارند و اینها باعث شده به مدارس دولتی عادی فشار بیاید.

میرزاده در پایان گفت: اگر این مدارس خاص را از بین ببریم و یک نوع مدسه دولتی داشته باشیم می‌توان خیلی از مشکلات غیر استاندارد بودن را حل کنیم.