چندماهی است که شایعه استعفای ظریف به بهانه‌های مختلف منتشر می‌شود و این شایعات به حدی است که حتی مسئولان وزارت خارجه نیز از تکذیبیه دادن آن امتناع می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 12 January 2019
شایعه استعفای ظریف هرماه یکبار!

از شایعه تا واقعیت: از اواخر هفته گذشته شایعه‌ای در فضای مجازی مبنی بر استعفای محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در فضای مجازی منتشر شد. 

به گزارش «تابناک تهران»؛ همزمان با این شایعه و در زمانی که ظریف در سفر هندوستان حضور داشت، شایعه خروج ایران از برجام هم منتشر شد.

 

اما واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در توئیتی هر دو این شایعات را تکذیب کرد و نوشت: خبر استعفای دکتر ظریف و خروج ایران از برجام که به طور همزمان منتشر شده‌اند، هر دو دروغ و مشتمل بر اهدافی مغرضانه و ضد منافع ملی هستند.

 

کیوان خسروی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی هم این شایعه را تکذیب کرد و عنوان کرد: اخبار و مواضع شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن صرفا از سوی سخنگوی این نهاد اعلام می گردد و هرگونه اطلاع رسانی خارج از مسیر ذکر شده ضمن ان که مورد تایید نیست، اقدامی خلاف قانون محسوب می شود.

 

* شایعه آخر آبان

اما این اولین باری نیست که شایعه استعفای ظریف در فضای مجازی منتشر شده است.  اواخر آبان ماه نیز شایعه استعفای وزیر خارجه کشورمان نیز در رسانه‌ها منتشر شد.

 

 «پرویز اسماعیلی» معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوری در همان زمان طی توییتی به شایعه استعفای ظریف واکنش نشان داد  و این شایعه را به دلیل برهم زدن بازار ارز و سکه دانست.

 

بهرام قاسمی هم در نشست خبری خود به این شایعه چنین پاسخ داد:

 

 

*  شایعه آخر مهر

البته شایعه استعفای ظریف به این دومورد ختم نمی‌شود چرا که در اواخر مهرماه در زمان بررسی لایحه fatf چنین شایعه‌ای منتشر شده بود که روابط عمومی وزارت امور خارجه ایران  این خبرسازی و شایعه‌پراکنی را سخیف عنوان کرد و تاکید کرد: این خبرسازی های سراسر دروغ حتی ارزش پاسخگویی یا تکذیب ندارد.»

 

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار