مدیرکل ارتباطات همراه اول بیان کرد: انتقاد‌های فراوانی به بسته‌های شبانه وارد بود، که همین امر یکی از دلایل حذف این بسته‌ها بود.
کد خبر: ۷۰۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 13 January 2019
هدیه اپراتورها: پول بیشتر حجم کمتر!

طرح «صبحانت» جایگزین بسته‌های شبانه شد.

به گزارش «تابناک تهران»؛ ماجرا از آنجا شروع شد که چند ماه پیش تقریبا همه بسته‌های اینترنتی همراه‌ اول شامل ترافیک شبانه می‌شد که این امر تنوع بسته‌ها را از مشترکان می‌گرفت و بسیاری از مشترکانی که نیازی به ترافیک اینترنت شبانه ندارند هم مجبور بودند این بسته‌ها را تهیه کنند. اما این موضوع حجم عظیم انتقادات کاربران اینترنتی را برانگیخت و تا جایی ادامه پیدا کرد که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصمیم گرفته شد بسته‌های شبانه به‌طور کامل حذف شوند، به گونه‌ای که اپراتور‌های دیگر هم بسته‌های شبانه خود را حذف کردند.

این ابتدای ماجرا بود، چراکه هم‌اکنون همراه اول بسته‌های صبحانه را برای مشترکان خود در نظر گرفت. اما این موضوع نه‌تنها از خشم مشترکان نکاست، بلکه در فضای مجازی هم انتقادات بسیاری به این موضوع وارد شد و تا جایی ادامه پیدا کرد که شاهین آرپناهی، مدیرکل ارتباطات همراه اول در توییتر خود نوشت: «بسته‌های هدیه صبحانه را به‌عنوان هدیه برای مشترکان همراه اول در نظر گرفته‌ایم». البته موضوع به همین جا ختم نشد و کاربران زیادی به آن انتقاد کردند، به‌عنوان مثال محمد نوشت: «اگه راست می‌گید چرا تعرفه‌هاتون را بالا بردید و حجمتون را کم کردید؟!» الهام هم گفته بود: «ملت را مسخره کردند، نه پول داریم، نه دیگه از این اپراتور استفاده می‌کنیم.» آیدا هم نوشته بود: «پشت گوش‌هامون مخملی نیست، طرح تشویقیتون برای خودتون #همراه_ اول» سعید هم نوشته بود: «#همراه_تنها».

اما ماجرا از چه قرار است؟

ترافیک رایگان شبانه در برخی از بسته‌ها تعبیه شده بود و به‌عنوان مثال با ارسال پیامک به کاربران بسته‌هایی ٣٠ روزه با ٧ گیگابایت اینترنت به علاوه ١۴ گیگابایت ترافیک شبانه اطلاع‌رسانی می‌شد. حال این هدیه شبانه از بسته‌ها حذف شده و همان پولی که در گذشته برای ٧ گیگ پرداخت می‌کردند، هم‌اکنون برای همین میزان گیگ بدون هیچ هدیه‌ای پرداخت می‌کنند. شاهین آرپناهی، مدیرکل ارتباطات همراه اول در این زمینه می‌گوید: «وجود یا نبود بسته‌های مختلف متناسب با شرایط و فاکتور‌هایی چون رفتار مصرف‌کننده، فضای رقابتی و اهداف تجاری است».  او در ادامه توضیح می‌دهد: «انتقاد‌های فراوانی به بسته‌های شبانه وارد بود، همین امر یکی از دلایل حذف بسته‌های شبانه بود. البته باید در نظر داشت که هیچ‌کدام از بسته‌های معرفی‌شده دایمی نیستند و دایما درحال تغییر هستند. فیدبک‌های طولانی‌مدت مشترکان همراه اول مزید بر علت شد تا چنین طرحی  پروسه طولانی‌مدت‌تری را طی کند».

طرح‌های فصلی

اکنون طرح صبحانت جایگزین طرح شبانه شده است، تا این اپراتور رضایت مجدد مشترکان خود را به دست آورد. اما تنها با ٢٠٠ مگ از ٧ صبح تا ١٢ ظهر، نه از ٢ بامداد تا ۶ صبح، اما آرپناهی ارایه طرح‌ها را فصلی و ٢ گیگ اینترنت شبانه را هدیه‌ای برای مشترکان همراه اول می‌داند و در این زمینه توضیح می‌دهد: «همه طرح‌ها فصل به فصل تغییر می‌کنند، اما طرح شبانه ما، طرحی بود که در کنار بسته مربوطه ترافیک رایگان شبانه به‌عنوان هدیه  در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گرفت. اما اکنون  با توجه به رفتار مصرف‌کننده و فضای رقابتی همچنین انتقادات وارد شده بر این هدیه، این ترافیک شبانه را حذف کرده‌ایم». مدیرکل ارتباطات همراه اول با اشاره به اینکه تغییری در قیمت‌ها وجود نداشته است، در این زمینه می‌گوید: «چارچوب قیمت‌گذاری از جانب رگولاتوری تعیین می‌شود و تعرفه‌ها همان بوده که بود، اما تغییراتی در بسته‌های ارایه‌شده وجود دارد که برای مشترکان شبهاتی را به وجود آورده است، بدون آنکه در نظر بگیرند بسته‌های ما از نوع پروموشن هستند و برای کسانی که مصرف دایمی دارند مقرون به صرفه نیستند، همچنین باید در نظر داشت که تغییراتی از این دست همواره وجود داشته و ادامه دارد».

 

منبع شهروند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار