جنبش "جلیقه زردها" در فرانسه و سپس هلند و انگلستان و بلژیک و... که شعار و هدف اصلی آن‌ها معطوف به ضدیت با کل سیستم سرمایه‌داری است، نوید روزهای روشن بیداری و آگاهی ملت‌های غربی از شبکه اختاپوسی رسانه‌ای و تبلیغاتی را می‌دهد.
کد خبر: ۷۰۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 13 January 2019
دو بال يک رسالت بزرگ

به گزارش «تابناک تهران»؛ روزنامه «رسالت» در سرمقاله شماره امروز خود نوشت:

پنجاه‌وسه سال از تشکیل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا می‌گذرد. یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های انقلابی خارج از کشور که در حدود 50 شهر اروپا شعبه و تقریباً هزار عضو دارد. این تشکل که باهمت و تشویق شهید بهشتی در سال 1344 به راه افتاد، در ابتدای امر، هدفش را مبارزه با رژیم ستم‌شاهی قرارداد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تغییر رویکرد سیاسی و مبارزاتی خود به رویکرد فرهنگی و علمی به کمک انقلاب اسلامی و پیشرفت ایران اسلامی آمد. به لحاظ اهمیت این تشکل، رهبر معظم انقلاب تقریباً هرسال به مناسبت گردهمایی این دانشجویان پیامی راهبردی برای آن‌ها دارند. تشویق به فعالیت و تلاش، تأکید بر خودسازی و.. ؛ امسال نیز ایشان در پیام سالانه خود به دانشجویان ایرانی این تشکل مذهبی و اسلام‌گرا "خدمت به پیشرفت دانش و فناوری" را گوشزد نمودند و فرموده‌اند: "پیوستن دانشجویان ایرانی در هر نقطه از جهان به حرکت پیشرفت و بی‌نیاز کردن کشور از بیگانگان، جهاد فی سبیل الله است." 

محتوای این پیام کوتاه، بیانگر رویکرد و زاویه نگاه علمی رهبر انقلاب به این تشکل اسلام‌گراست. به‌عنوان زمینه‌ای برای پیشرفت علمی کشور و نامیدن این رسالت عظیم به تعبیر "جهاد فی سبیل الله". 
رهبر انقلاب همواره پیام‌ها و رویکردهای خود به موضوعات و اجزای نظام را در یک‌چشم انداز و پکیج باز و گسترده چیدمان می‌کنند. چنانکه جامعه دانشگاهی ایران در خارج از کشور را به‌عنوان پلی میان غرب و داخل ایران و در خدمت پیشرفت داخل کشور می‌نگرند و جوانان غربی را به‌عنوان پلی میان جهان غرب و اسلام ناب. دو نامه معروف آیت‌الله خامنه‌ای به جوانان غربی مؤید همین رویکرد فراملی، آینده‌نگرانه و  کاربردمحور ایشان است. نامه اول برای برجسته‌سازی مفهوم "اسلام هراسی" به‌جای "اسلام‌شناسی" توسط رسانه‌ها و حکومت‌های غربی در ذهن جوانان غربی. و نامه دوم پس از عملیات تروریستی چند (ظاهراً) مسلمان در فرانسه. نه برای توجیه یا محکوم کردن آن عملیات تروریستی خاص، بلکه برای تغییر نگاه‌ها از اسلام و مسلمانان به‌عنوان مظاهر تروریسم و ابراز همدردی و همدلی با "مردم غرب" معرفی مسلمانان به‌عنوان قربانیان اصلی تروریسم غربی و ظاهراً اسلامی هر دو. 
ایشان با بهره‌گیری از دیپلماسی عمومی تلاش می‌کنند تارهای شبکه ذهنی جوانان غربی را که در سلطه و سیطره جریان غالب رسانه‌ای، اسلام را با تروریسم مترادف کرده است، بگسلد و مستقیماً با افکار عمومی غرب ارتباط گیرند تا نشان دهند اسلام نه‌تنها دین ترور نیست، که دین صلح و دوستی است و منبع اصلی آن، قرآن کشتن یک انسان را به‌مثابه کشتن کل بشریت می‌داند. از سوی دیگر نیز بانیان اصلی تروریسم در جهان کنونی یعنی دول غربی را به‌عنوان متهم درجه اول خشونت علیه بشریت به ملت‌هایشان معرفی کنند. 
شاید چهار سال زمان کمی برای سنجش تأثیر این کلمات و جملات بر جامعه غربی باشد. اما جنبش "جلیقه زردها" در فرانسه و سپس هلند و انگلستان و بلژیک و... که شعار و هدف اصلی آن‌ها معطوف به ضدیت با کل سیستم سرمایه‌داری است، نوید روزهای روشن بیداری و آگاهی ملت‌های غربی از شبکه اختاپوسی رسانه‌ای و تبلیغاتی را می‌دهد. 
 در تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته 60 درصد فرانسویان همچنان از جنبش ضد سرمایه‌داری حمایت می‌کنند. این آمار را موسسه آماری الب (Elabe) به درخواست شبکه تلویزیونی ب اف ام گرفته است شبکه‌ای که از مخالفان جنبش ضد سرمایه‌داری است.  
از همین رو، کشورهای غربی نه‌فقط به دلیل ستم‌های فراملی خود علیه دیگر ملت‌ها که به دلیل ریشه دواندن نظام زالووار سرمایه‌داری و فقیرتر کردن تصاعدی فقرا و وامداری دائمی طبقه متوسط، و انحطاط فرهنگی آن، آبستن جنبش‌های ضد سیستم هستند. از جنبش اشغال وال‌استریت در آمریکا (2011) تا جنبش 
ضد سرمایه‌داری جلیقه زردهای فرانسوی (2018). 
در این میان غیریت‌سازی حکومت‌ها و رسانه‌های غربی از اسلام و کاشتن یک دشمن واحد (به‌نام اسلام و مسلمانان) برای ملت‌ها کارایی خود را روز به‌روز بیشتر از دست خواهد داد. البته با تلاش خود مسلمانان. کاهش احساسات ضد اسلامی در غرب و نمایاندن "سرمایه‌داری" به‌عنوان دشمن اصلی ملت‌ها گام اول این بیداری و آگاهی جمعی است. 
جمهوری اسلامی به‌عنوان نظامی که رسالت خود را کمک به "انسانیت" و "اخلاق" می‌داند، نمی‌تواند نسبت به ظلم به هر مردمی از فلسطین تا اروپا بی‌تفاوت باشد، و درعین‌حال برای رسیدن به این بیداری جمعی مشتاق و راغب است.  انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا و جوانان غربی دو بال این رسالت بزرگ هستند. یکی برای پیشرفت و تمدن دانش‌بنیان ایران؛ ایرانی که در چشم‌انداز پنجاه‌ساله رهبر آن، به‌عنوان یک ابرقدرت جهانی یا بهتر بگوییم "ابراخلاق" و "ابر تمدن" جهانی بال خواهد گشود و به دیگر ملت‌ها الهام خواهد بخشید. و یکی برای از بند رستن مردم غرب از سیطره غول‌های سرمایه‌داری جهانی. آینده روشن است.

محمد عبداللهی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار