فرماندار اسلام‌آباد غرب از تامین آب بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی منطقه توسط ۸۵۶ حلقه چاه در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: ۱۸ چاه برای تامین آب شرب در این شهرستان فعال است.
کد خبر: ۷۰۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 13 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس، افزایش جمعیت به همراه رشد شهرنشینی، نیازهایی را همچون افزایش سطح رفاه، گسترش فعالیت‌های تولیدی و خدماتی، اجرای طرح‌های تأمین، انتقال، تصفیه، پمپاژ، ذخیره‌سازی و توزیع را در پی دارد.

شهرستان اسلام‌آباد غرب با مساحتی بیش از 2 هزار و 125 کیلومترمربع و با زیر پوشش داشتن 2 بخش، هفت دهستان دارای محدوده جغرافیایی وسیعی از پوشش آب و فاضلاب است.

فرماندار اسلام آبادغرب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خدمات 40 ساله انقلاب در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی این شهرستان سخن گفت و گزارش عملکرد در این خوره را با فرمایشات از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «جمهوری اسلامی در این سال‌ها روزبه‌روز قوی‌تر شده است و حرکت به سمت اقتدار بیشتر را در پرتو استحکام ساخت داخلی و رفتار صحیح مسؤولان با مردم همچنان به پیش خواهد برد»، آغاز کرد.

افشین کریمی افزود: حجم مخازن ذخیره آب از یک‌هزار و 500 مترمکعب در حوزه آب و فاضلاب شهری در سال 57 به 17 هزار و 400 مترمکعب در سال 97 رسیده و همچنین طول شبکه توزیع آب شرب از 30 کیلومتر در سال 57 به 232 کیلومتر در سال‌جاری افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: خط انتقال آب از 2 کیلومتر به 17 کیلومتر، طول شبکه فاضلاب مدرن از 25 کیلومتر به 184 کیلومتر رسیده است.

کریمی به عدم وجود شبکه خط انتقال مدرن در سال 57 اشاره و بیان کرد: شهرستان اسلام‌آباد غرب در حال حاضر هشت کیلومتر شبکه خط انتقال مدرن دارد.

این مسؤول به فعال بوده 18 چاه برای تامین آب شرب اشاره و بیان کرد: بیش از 24 هزار مشترک آب شهری در 2 منطقه پوششی اسلام‌آباد و حمیل زیرپوشش هستند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد آب و فاضلاب روستایی، اضافه کرد: عملکرد این بخش در حوزه آبرسانی روستا‌های زیر پوشش از 21 روستا به 146 روستا رسیده است.

سازماندهی 34 چاه در بخش زراعت، هفت چشمه و هفت مخزن ذخیره آب از دیگر عملکردهای آب و فاضلاب روستایی اسلام‌آباد غرب بود که فرماندار این شهرستان به آن اشاره کرد.

کریمی با اشاره به تامین آب بیش از 10 هزار هکتار از اراضی منطقه توسط 856 حلقه چاه در بخش کشاورزی، افزود: سد مخزنی شیان با ظرفیت 9 میلیون مترمکعب یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی را پوشش داده که رودخانه راوند، نهرارمنی و سراب شرف‌آباد نیز سازماندهی شده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار