امام جمعه موقت تهران:
امام جمعه موقت تهران،‌گفت: آنهایی که فکر می‌کنند امنیت را باید در حصار مرزها خلاصه کرد نگاه سطحی و بی‌عمق دارند چرا که امنیت ملت‌ها با هم گره خورده است.
کد خبر: ۷۰۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 14 January 2019
امنیت را نمی‌توان در حصار مرزها خلاصه کرد/ نظام سلطه کمترین احترامی برای انسان و انسانیت قائل نیست

به گزارش «تابناک تهران»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در آیین اختتامیه اولین پویش فرهنگی هنری شاهدان حقیقت به رسالت انبیاء پرداخت و گفت: رسالت انبیاء و اولیا بیرون آوردن جامعه اسلامی از جهل و آراسته شدن به علم است چرا که جهل ریشه گمراهی است. 

وی گفت: اگر بخواهیم به چند رویداد سیاسی،‌اجتماعی و فرهنگی در نیم قرن اخیر اشاره کنیم در کنار پیروزی انقلاب اسلامی می‌توانیم به پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کنیم که بعد از گذشت 1400 سال افراد زیادی در این مراسم شرکت می‌کنند. 

ابوترابی‌فرد ادامه داد: پیاده‌روی اربعین خلق زیباترین همبستگی را نشان می‌دهد و جمع کثیری از علمای شیعه و سنی در آن شرکت می‌کنند؛ شاید آنچه که ما امروز در دنیای اسلام می‌بینیم ترجمه زیبایی از زیارت اربعین است. 

امام جمعه موقت تهران به خلق داعش پرداخت و تصریح کرد: استکبار جهانی داعش را خلق کرد تا ثابت کند پیروان اباعبدالله قدرت مدیریت ندارند که مبدل شد به خلق قدرتی دیگر برای عالم اسلام که این قدرت از عاشورا و اربعین الهام می‌گیرد. 

وی گفت: امروز ملت اسلام این حقیقت را خوب یافته است که نظام سلطه کمترین ترحمی برای انسان و انسانیت قائل نیست، آنجا که منافع نامشروع به خدشه افتد و قدرت داشته باشد دست به سیاه‌ترین و زشت‌ترین جنایات می‌زند. 

ابوترابی‌فرد ادامه داد: برای این است که بر حراست از این سرمایه بزرگ که رمز امنیت دنیای اسلام و رمز امنیت عراق، سوریه و لبنان است و سرمایه بزرگی است که رمز اقتدار ملت یمن است باید به زیبایی حراست کنیم. 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نقش شهدا، ا یثارگران و آزادگان و نقش شهدای مظلوم مدافع حرم در خلق این قدرت نقش بی‌بدیل و استثنایی است. 

وی تاکید کرد: باید این سرمایه را حراست کنیم و نقش حوزه فرهنگ در پاسداری از این سرمایه مهم است و باید با اندیشه و فکر و ایمان این سرمایه بزرگ را حراست کرد. 

ابوترابی‌فرد افزود: آنها اخلاق،‌ معنویت و دین‌داری را هدف قرار دادند و هدف اصلی انها نشانه‌گیری استقلال و عزت ایران بود. 

این مقام ارشد تصریح کرد: اربعین به این حرکت هویت می‌بخشد و راه ماندگاری این حرکت است؛ نزدیک شدن به فرهنگ عاشورا رمز تداوم این وحدت است و دوام این راه تداوم این ارزش‌هاست چرا که مهمترین پیام مدرسه عاشورا دین‌داری در سخت‌ترین شرایط است. 

امام جمعه موقت تهران به امنیت پرداخت اعلام کرد: آنهایی که فکر می‌کنند امنیت را باید در شکار مرزها خلاصه کرد نگاه سطحی و بی‌عمقی دارند چرا که امنیت ملت‌ها و امنیت ملت اسلام با هم پیوند خورده است و واقعیت ثابت می‌کند که ملت اسلام دارای هویت واحد است. 

وی گفت: اقتدار، امنیت و صلابت ملت‌ها با هم سخت گره خورده است و ما در کنار هم در برابر همه دنیای استکبار با قدرت ایستاده‌ایم. 

ابوترابی‌فرد اعلام کرد: امروز ملت ایران،‌ عراق، سوریه،‌ بحرین،‌لبنان، فلسطین، یمن و ترکیه همه در کنار هم بوده و باهمند

وی گفت: امروز بسیج ایران در کنار حشدالشعبی عراق،‌ بسیج قدرتمند سوریه،‌ بسیج یمن و حزب‌الله لبنان ایستاده و یک قدرت درهم تنیده‌اند که غرب را به وحشت واداشته است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار