آیت الله جوادی آملی:
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه اگر با داشتن سرمایه‌هایی چون قرآن و عترت، نتوانیم کشور را آباد کنیم، حقیقتاً مسؤول هستیم، گفت: مشکل ما بی عرضگی و بی مدیریتی از یک سو و اختلاس، نجومی و احتکار از سوی دیگر است.
کد خبر: ۷۰۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۹ 15 January 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار بهرام سرمست استاندار قم و هیئت همراه با تاکید بر تقویت مدیریت کارآمد در کشور، اظهار کرد: ما همواره به خصوص در شرایط کنونی به یک مدیریت کارآمد نیازمندیم؛ داشتن رهبر خوب اگر با همراهی و تدبیر کارگزاران همراه نباشد شکست قطعی است، ما به لطف الهی همه چیز در این مملکت داریم و همه منابع در اختیار ماست و از این حیث مشکلی نداریم، مشکل ما بی عرضگی و بی مدیریتی از یک سو و اختلاس، نجومی و احتکار از سوی دیگر است.

وی با اشاره به روایتی از نهج البلاغه بیان کرد: حضرت امیر علیه السلام، کمیل را مسؤول منطقه ای کرد، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه ای به کمیل نوشت که این نامه در نهج البلاغه آمده است، حضرت در آن نامه می‌فرماید برخی تنها به درد دعای کمیل می‌خورند و این توان را ندارند که مسؤولیت‌های اجرایی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه دادند: آلمان بعد از جنگ جهانی دوم خاکستر شد، اما کار و تلاش خود را پشتوانه پول خود قرار دادند و ظرف چند سال کشور خود را احیاء کردند، اگر ما با داشتن سرمایه‌هایی همچون قرآن و عترت نتوانیم کشور خود را آباد کنیم حقیقتاً مسؤولیم.

آیت الله جوادی آملی به پروژه‌های ناتمام در استان قم اشاره کرد و گفت: باید به اندازه بودجه ای که در اختیار داریم، پروژه‌ها را آغاز کنیم تا هیچ پروژه ای به دلیل اتمام بودجه، نیمه کاره رها نشود و گرفتار استهلاک نگردد.

وی خاطرنشان کرد: هرگز در حفظ بیت المال از خود رفع مسؤولیت نکنیم، وقتی در این خصوص احساس مسؤولیت کردیم خدا هم آبروی ما را حفظ خواهد کرد و بدانیم ممکن نیست کسی کار خیری انجام بدهد و خدا فراموش کند لذا زیر مجموعه خود را با عقل، ادب و پاکدستی مدیریت کنیم تا زیر مجموعه ما هم به تبع ما اینگونه باشند.

این مرجع تقلید گفت: ما تنها باید به یک جا تکیه داشته باشیم و آن «دین» است، الان در میدان مین به برکت قرآن و عترت در امنیت هستیم، پس معلوم می‌شود حساب و کتابی در کار است اما اگر ضعف مدیریت، ضعف عقل، ضعف دین و ضعف ادب و اخلاق را از خود دور نکنیم خدای نکرده خداوند نظر خود را از ما بر می‌گرداند.

آیت الله جوادی آملی بیان کرد: بخش دولتی باید کوچک شود و کارها را به دست خود مردم واگذار کند و خود، امر نظارت را بر عهده داشته باشد.

وی تاکید کرد: بحمدالله کارهای بسیار خوبی در این ممکلت شده است که بی سابقه است اما همه ما دلمان می‌خواد ایران اسلامی با داشتن این همه امکانات و جوانان باهوش، بیش از گذشته پیشرفت کند که امیدواریم آنچه خواسته قرآن و عترت است به دست شما انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار