کد خبر: ۷۰۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ 23 January 2019
با عرض سلام خدمت شما

سوال اول من این است که آیا نیرو‌های موجود در مهره مار صحت دارد؟ نیرو‌هایی از قبیل: جذب اطرافیان به سمت خود، یا مثلا اینکه گفته می‌شود اگر در جایی کار شما انجام نمی‌شود در صورت داشتن این مهره موانع برطرف می‌گردد؟

سوال دوم اینکه می‌گویند فلانی طلسم شده است و گره در کارش افتاده آیا حقیقت دارد و اگر این چنین است در مقابله با طلسم چه باید کرد و یا به کجا می‌توان مراجعه نمود؟

پرسشگر گرامی با سلام و سپاس از ارتباطتان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
الف) اموری مانند مهره مار و تاثیر آن در جذب محبت و توجه افراد به خود و خرافاتی از این قبیل، در هیچ منبع دینی معتبر ذکر نشده، در نتیجه توجه به آن نامعقول است.
البته امروزه بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی با داستان سرایی‌های عجیب و بیان امور علمی و متافیزیکی و مغناطیسی تلاش می‌کنند تاثیرات این قبیل اشیا را علمی و مطابق با واقعیت جلوه دهند، اما در جمع بندی این نظریات برای هر انسان عاقلی روشن می‌شود که این امور تنها ادعا‌هایی بی اساس و غیر قابل اثبات هستند. اعتماد به آن‌ها نشانه دوری از عقل و دانش و معرفت دینی است.
در هر حال سر تا پای این مباحث پر است از ادعا‌هایی ثابت نشده و البته غیر قابل اثبات. با توجه به وسعت تلاش برای دریافت رقم‌های بسیار بالا در مورد تهیه مهره مار، اصل و استفاده ار تعابیر عامه پسند و اشاره به تاثیرات عجیب و غریب این اشیای ناشناخته برای زندگی بشر می‌توان به واهی بودن این ادعا‌ها پی برد، به خصوص که غالب متصدیان این گونه امور، از ابتدایی‌ترین مزایا و تاثیرات مورد ادعای مهره‌ها بی بهره اند.
اگر مهره‌ها برای خوش بختی و محبوبیت و ثروتمند شدن فردی تاثیر داشت، لااقل در خود این افراد سازنده و فروشنده این گونه امور باید نشانی از تاثیرات دیده می‌شد.
ب) طلسم: اگر چه بخشی از سحر و طلسم واقعیت دارد و امری پذیرفتنی است، ولی بدانید اکثر این گونه باور‌ها (سحر و جادو و طلسم) که در مردم وجود دارد، نه پایه و اساس عقلی و علمی درستی دارد و نه از مایه دینی برخوردار است. بلکه دکان بازاری است که برخی شیادان سودجو از عدم آگاهی مردم و کثرت مشکلات و سردرگمی‌هایی که دنیای امروز به خاطر دور شدن از خدا و معنویت گرفتار آن است، سوء استفاده می‌کنند. آن قسم از سحر و طلسم که در برخی کتب آمده است، اگر چه اصلش واقعیت دارد، ولی اصل و حقیقت آن در دسترس مردم و شیادان نیست. بنا بر این ذهن خود را از این حرف‌های بی اساس و خرافی پاک کن.
اگر موردی پیدا شد که سحر یا طلسمی در کار بود، می‌توان از راه‌های زیر برای بطلان آن اقدام کرد:
۱. اعوذ بالله من الشیطان الرجیم را زیاد بگویید.
۲. سوره‌های فلق و ناس زیاد بخوانید. (۱)
۳. آیات ۵۱ و ۵۲ سوره قلم (یعنی از: «و إن یکادالّذین...») و "آیت الکرسی"بخوانید. (۲)
۴. این دعا را بنویسید و همراه خود نگه دارید: «بسم الله و ما شاء الله، بسم الله و لا حول و لا قوّة إلاّ بالله». همچنین آیات و ۸۲ سوره یونس: «قال موسی ما جئتم به السحر إنّ الله سیبطله إنّ الله لا یصلح عمل المفسدین و یحقّ الله الحقّ بکلماته و لو کره المجرمون». بعد از آن، آیات ۲۷ تا ۴۶ سوره نازعات و بعد از آن، آیات ۱۱۸ تا ۱۲۲ سوره اعراف، نوشته شود. (۳)
۵. شب‌ها پس از نماز و روز‌ها پیش از نماز هفت مرتبه بخوانید: «بسم الله و بالله" سنشدّ عضدک بأخیک و نجعل لکما سلطاناً فلا یصلون إلیکما بآیاتنا أنتما و مَن اتّبعکما الغالبون». (۴)
پی نوشت ها:
۱. حاج شیخ عباس قمی، مفاتیح الجنان، باب باقیات الصالحات.
۲ همان.
۳. همان؛ علامة المجلسی، بحار الانوار، ج. ۹۲، ص. ۱۲۹، مؤسسة الوفاء، بیروت، ۱۴۰۴ ه. ق.
۴. بحار الانوار، ج. ۹۲، ص. ۱۲۴.
برچسب ها: مهره مار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
عالی بود. ممنون از شما
https://hayatkhalvat.com
پاسخ ها
ادمین نظرات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
آره جون خودت اومدی واسه بک لینک :)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
عالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار