قنبری تاکیدکرد:
مشاور پارلمانی شهرداری تهران، با بیان اینکه اخذ عوارض برای ورود خودروها به تونل‌های پایتخت طرح شکست‌خورده شورای شهر گذشته است، تاکید کرد که تعیین این نوع عوارض نه در شورای شهر فعلی و نه شهرداری مطرح نشده و این خبر از اساس کذب است.
کد خبر: ۷۰۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 19 January 2019
داریوش قنبری
 

به گزارش «تابناک تهران»؛ داریوش قنبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد نسبت به انتشار اخباری مبنی بر تصمیم شهرداری در جهت تعیین عوارض برای ورود خودروها به تونل‌های پایتخت، گفت: در شهرداری تهران هیچ برنامه‌ای در جهت اخذ عوارض از خودروها برای ورود به تونل‌های شهری وجود ندارد و نه شهردار تهران و نه شورای شهر چنین نظری ندارند، چرا که هدف مدیریت کنونی شهری تامین رفاه بیشتر شهروندان است، بنابراین این اخبار از اساس کذب است.

 

دریافت عوارض برای ورود به تونل‌ها مصوبه شورای شهر گذشته بود

مشاور پارلمانی شهرداری تهران، ادامه داد: موضوع دریافت عوارض برای ورود خودروها به تونل‌های تهران موضوع مندرج در برنامه دوم توسعه شهر تهرانبوده که در شورای شهر قبل به تصویب رسیده بود و در پی آن قرار بود برای عبور و مرور از تونل‌های شهر تهران و پل صدر عوارض دریافت شود.

وی تصریح کرد: البته این مصوبه در همان دوره فعالیت شورای شهر گذشته هم عملیاتی نشد و می‌توان گفت که فقط بر روی کاغذ باقی ماند، ضمن اینکه در شورای شهر کنونی هم برنامه‌ای برای اجرای این مصوبه وجود ندارد.

 

تعیین عوارض شهری نیاز به ارائه طرح توسط اعضای شورای شهر یا لایحه شهرداری دارد

قنبری تاکید کرد: آنچه مسلم است برای اخذ هر نوع عوارض شهری نیاز به مصوبه شورای شهر وجود دارد، به این صورت که باید یا اعضای شورا طرحی را در این مورد ارائه دهند یا لایحه‌ای توسط شهرداری به صحن شورا فرستاده شود که تاکنون هیچ کدام نه از طرف شهرداری و نه شورای شهر مطرح نشده است.

مشاور پارلمانی شهرداری تهران بیان یادآور شد: اخذ عوارض از تونل‌های شهر تهران طرحی شکست‌خورده بوده که در شورای شهر قبل مطرح شده بود و اجرای آن نه تنها در آن دوره عملیاتی نشد، بلکه در این دوره از فعالیت شورای شهر هم مطرح نشده است./

 پایان پیام

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار