فرماندار تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: در حال حاضر ۵۰۰۰ هزار کامیون جمع‌آوری زباله‌ بالای ۳۵ سال سن در تهران تردد می‌کنند که سهم بالایی در آلودگی هوای پایتخت دارند.
کد خبر: ۷۰۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 20 January 2019
5000 کامیون جمع‌آوری زباله‌ با سن بالای 35 سال در تهران تردد دارند

به گزارش «تابناک تهران»؛ عیسی فرهادی امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران اظهار داشت: در یک سال و نیم گذشته امکان واگذاری اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل وجود نداشت و این در حالی بود که تردد اتوبوس‌های فرسوده نیز خطر جدی برای آلودگی هوا به همراه دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر  5000 هزار کامیون جمع‌آوری زباله‌ بالای 35 سال سن در تهران تردد می‌کنند که باید راهکاری برای آن اندیشه شود چرا که درصد بالایی از آلودگی هوای تهران ناشی از تردد این گونه وسایل نقلیه فرسوده است.

فرماندار تهران ادامه داد: آلودگی ناشی از وسایل سرمایشی و گرمایشی منازل شخصی نیز از موضوعات مهمی است که باید در پایان کار ساختمان‌ها لحاظ شود و همچنین در مورد ساختمان‌های قدیمی نیز استانداردسازی صورت گیرد.

فرهادی در پایان تصریح کرد: مقرر شده در اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر تهران فضای سبز ایجاد شود که بخشی از آن انجام و نیاز به مصوبه کارگروه دارد ضمن اینکه در مورد زمین‌های دولتی بین تهران و کرج که واگذار می‌شود نیز بهتر است برای کاهش آلودگی هوا تبدیل به فضای سبز شود.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار