کد خبر: ۷۰۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰ 20 January 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نهاد‌های مچ‌گیری در ایران چندین برابر کشور‌های دیگر است

صادق زیباکلام خاطرنشان کرد: از این بابت ما بسیار دقت می‌کنیم کسانی که می‌خواهند در جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی را بگیرند، از فیلتر‌های اطلاعاتی امنیتی و اطلاعاتی عبور کرده باشند. نکته قابل توجه این است که نهاد‌ها و سازمان‌های مچ‌گیری در ایران چندین برابر کشور‌های دیگر است. شما فقط بشمارید و ببینید که ما چه تعداد نهاد‌های اطلاعاتی، بازرسی و امنیتی داریم که متعلق به قوای مجریه، مقننه و قضائیه هستند، اما چرا باز مفاسد اقتصادی رخ می‌دهد؟ این استاد دانشگاه افزود: علیرغم این همه سخت‌گیری‌ها، گزینش‌ها و مجازات‌ها ما شاهد هستیم منظم مفاسد اقتصادی رو به افزایش است و این سؤال بسیار مهمی است که مسئولان ما آن نپرداخته‌اند و آن را جدی نمی‌گیرند.

جزئیات بازداشت همدست اسماعیل بخشی

در پی ضرب‌وشتم ضابطین زن قضایی توسط برادر سپیده قُلیان از عوامل پروژه نفوذ در جامعه کارگری، صبح امروز وی به‌همراه خواهرش بازداشت شد. صبح امروز دو مأمور زن ضابط قضایی که با حکم قضایی برای بازداشت "سپیده قُلیان" از هم‌دستان اسماعیل بخشی و از عوامل نفوذ در جامعه کارگری اقدام کرده بودند، مورد ضرب‌وشتم برادر وی قرار گرفتند. این بانوان ضابطین قضایی ساعت ۱۰ صبح امروز به ‌منظور اجرای حکم بازداشت به در منزل سپیده قلیان مراجعه کرده بودند، که یکی از آن‌ها شدیداً توسط برادر سپیده قلیان مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و مجروح شده است. در پی این اقدام مجرمانه مهدی قلیان ضابطان قضایی او را به ‌همراه خواهرش به‌ اتهام ضرب‌وشتم ضابطین قضایی بازداشت کرده‌اند. سپیده قلیان همدست اسماعیل بخشی از عوامل نفودی برای انحراف اعتراضات کارگری در ماجرای هفت‌تپه بود که شب گذشته مستندات اقدامات تشکیلات و مجرمانه آن‌ها برای ایجاد اعتراض و اعتصاب میان جامعه کارگری برای اولین بار در قالب مستند طراحی سوخته پخش شد.

نیش و کنایه سنگین دهباشی به روحانی

سازنده مستند روحانی در سال ۹۲ از حکم ۴ ماه حبس قطعی خود به‌خاطر شکایت دولت خبر داد و گفت: اگر می‌دانستم که دولت فعلی تا این‌حد بی‌جنبه است، نطق روحانی را نمی‌نوشتم و از این بابت پشیمانم. حسین دهباشی تاریخ‌پژوه و سازنده مستند انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در سال ۹۲ در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، درباره حکم حبس چهار ماهه‌ای که برای وی صادر شده است، گفت: شکایت وزیر بهداشت بابت یادداشتی بود که از من در برخی سایت‌ها منتشر شده بود و من پیشنهاد می‌کنم آن متن بار دیگر منتشر شود تا مخاطب ببیند در این ماجرا مجرمیتی احساس می‌کند. وی افزود: خلاصه آن یادداشت این است که وزیر بهداشت در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ در یک سخنرانی اعلام کرد که ترور شهید مطهری توسط گروه فرقان، به‌ خاطر ثروتش بوده است. من در یادداشتی توضیح دادم که ایشان اشتباه گفته است و من به‌عنوان یک تاریخ‌پژوه که پرونده گروهک فرقان را مطالعه کردم و با فرزندان مرحوم مطهری هم صحبت کردم، مطابق اوراق پرونده فرقان و گواهی فرزندان شهید مطهری انگیزه فرقانی‌ها ثروت شهید مطهری نبود و من اعلام کردم که این صحبت توهین به شهید مطهری است.

تلاش دشمن قرار دادن مردم مقابل ولایت است

سید احمد علم الهدی ظهر یکشنبه در مراسم روز شهادت حضرت فاطمه (س) که در رواق امام خمینی (ره) حرم امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: در مقاطعی برخی جریان‌ها در مملکت با شعار خدمت به میدان آمدند و از شانه مردم برای خود سکو درست کردند و پس از رسیدن به قدرت با ولایت زاویه گرفتند که نشان می‌دهد این افراد از ابتدا دلداده اهل بیت (ع) نبودند. این روز‌ها عده‌ای می‌گویند حوادث آن دوران دعوا‌های سیاسی برای رسیدن به قدرت بود و در این دعوا حوادثی نیز رخ داده که اینگونه نیست و حضرت زهرا (س) برای حمایت از دین وارد عرصه شدند. امروز نیز این موضوع مطرح که آیا در دنیای اسلام باید وحی حاکم باشد یا مغز یک فرد به عنوان یک سیاستمدار و حرف ما این است که باید تفکر الهی حاکم باشد تا بتوانیم به جهانی سازی اسلام برسیم. دشمن می‌خواهد بین مردم دو دستگی ایجاد کند تا به عنوان رقابت سیاسی جامعه را مقابل ولایت قرار دهد و از این مسیر به اهدف خود برسد. امروز اگر ما اجازه دهیم عده‌ای اندیشه اهل بیت (ع) را زیر سؤال ببرند مانند افرادی هستیم که در آن زمان تنها تماشاچی به آتش کشیدن درب خانه امیرالمومنین (ع) بودند و اقدامی در حمایت از اهل بیت (ع) انجام ندادند.

جمعیت این منطقه از تهران در دوره قالیباف سه برابر شد

اوج دوره ساخت‌وساز و برج‌سازی‌های بلندمرتبه در منطقه ۲۲ تهران مربوط به چه دوره‌ای است. آن‌طور که «علی نوذرپور»، شهردار کنونی این منطقه گفته بیشترین آمار ساخت‌وساز‌ها در منطقه ۲۲ مربوط به سال‌های ۹۱ تا ۹۳ بوده است. این در حالی است که بر اساس طرح جامع مصوب سال ۸۶ سقف جمعیت‌پذیری این منطقه ۳۵۰ هزار نفر تعیین شده بود، البته آنچه از نظر جمعیتی در طرح تفصیلی منطقه ۲۲ مدنظر بوده ۵۵۰ هزار نفر است، اما آنچه روی نقشه آمده و برای آن «پهنه‌بندی» شده، جمعیت‌پذیری منطقه را به ۶۲۵ هزار نفر می‌رساند. بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت این منطقه ۱۷۶ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام شد، اما با توجه به پروانه‌های صادرشده و توافقات صورت‌ گرفته در صورت ساخت پروانه‌های ساختمانی و مجوز‌های صادره، جمعیت بالقوه منطقه ۲۲ حدود ۵۲۰ هزار نفر خواهد بود.

تلاش مجلس برای جلوگیری از فرار مالیاتی حدود ۷ هزار میلیاردی پزشکان

گودرزی عضو کمیسیون تلفیق درباره پیش بینی بندی در لایحه بودجه ۹۸ مبنی بر مکلف شدن پزشکان در استفاده از دستگاه‌های کارتخوان به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و وجود برخی فشار‌ها برای حذف این بند گفت: پیشنهاد این بند توسط کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ موضوع عجیبی نیست و همه اقشار جامعه باید مالیات‌شان را بپردازند. مالیات بر درآمد که تنها شامل کارمندان و کارگران نمی‌شود؛ چرا این اقشار به محض دریافت حقوق‌شان باید مالیات پرداخت کنند، اما برخی به راحتی و بی‌توجهی نسبت به این مهم، از پرداخت مالیات سر باز زنند؟! آنچه که درباره مالیات بر درآمد پزشکان گفته می‌شود رقمی حدود هفت هزار میلیارد تومان است که متأسفانه رقمی بسیار کمتر به عنوان مالیات سالیانه از این بخش، پرداخت می‌شود./تسنیم

تکذیب صدور حکم اعدام برای شهردار کرج

حاجی‌رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در خصوص خبری که شب گذشته در فضای مجازی مبنی بر صدور حکم بدوی اعدام برای شهردار اسبق کرج منتشر شد گفت: در جریان پرونده نیستم، اما خبر صدور حکم اعدام صحت ندارد. گفتنی است؛ ۱۶ دی ماه سخنگوی دستگاه قضا از بازداشت شهردار اسبق کرج خبر داده و گفته بود که این پرونده تشکیل شده، اما به دادگاه نرفته و شهردار در بازداشت است./ ایسنا

سیمرغ‌های جشنواره فجر از خارج وارد می‌شود!

محمدعلی قنبری مسئول اتحادیه شیشه و آینه تهران در واکنش به انتقاداتی که به ساخت سیمرغ جشنواره در خارج از کشور مطرح می‌شود، گفت: حرف‌های دبیر جشنواره درست است، برای ساخت این سیمرغ‌ها دستگاه‌های مخصوصی لازم است که باید وارد کرد، اما نکته این است که برای تولیدکننده مقرون به صرفه نیست تا برای ساخت ۱۰۰ یا حتی ۲۰۰ نمونه از آن در طول یک سال، این دستگاه‌ها را وارد کند. او با بیان اینکه این محدودیت تنها مربوط به سیمرغ‌های جشنواره نیست، گفت: موارد مشابه دیگری هم وجود دارد که مجبور هستیم از خارج از کشور وارد کنیم، چون نمی‌توان برای یک پروژه‌ای که محدود به چند عدد تندیس یا کالایی خاص است اقدام به خرید دستگاه‌های گران کرد. /باشگاه خبرنگاران

کارگران شهرداری لوشان اعتصاب کردند

این کارگران می‌گویند: هفت ماه دستمزد پرداخت نشده داریم و هرچند ماه یک بار با برگزاری یک تجمع اعتراضی یک ماه از معوقات مزدی‌مان پرداخت می‌شود. به اقوام و آشنایان و کسبه محل بدهکاریم، آیا خود مسئولان می‌توانند در این اوضاعِ گرانی چند ماه بدون دستمزد سر کنند که از کارگران توقعِ صبر و تحمل دارند؟!

پوری‌حسینی با دستور بازپرس ممنوع‌الخروج شد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان خصوصی‌سازی با دستور بازپرس قوه قضاییه از کشور ممنوع‌الخروج شد. وی افزود: به دنبال درخواست نمایندگان رئیس دستگاه قضا و دادستان کل کشور برای دسترسی به رئیس سازمان خصوصی‌سازی به منظور پاسخ به سؤالات و ابهامات در رابطه با روند واگذاری شرکت‌های دولتی و ارائه مدارک و مستندات متقن با دستور بازپرس رئیس سازمان خصوصی‌سازی از کشور ممنوع‌الخروج شد.

اجازه ندهید اساتیدی که با اسلام زاویه دارند تدریس کنند

آیت‌الله سبحانی: شهید بهشتی در قانون اساسی تاکید داشتند که بند‌های آن نباید مخالف اسلام باشد، چرا که در برخی از حوزه ها، اسلام نظری ارائه نداده است و کتب دانشگاهی نیز حداقل نباید با مفاهیم اسلام مخالفتی داشته باشند. این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: برخی بیان می‌کنند که اسلامی کردن مفاهیم کتب دانشگاهی معنایی ندارد که متاسفانه این افراد در شورای انقلاب فرهنگی عضویت دارند. آیت‌الله سبحانی با انتقاد از فعالیت اساتیدی که با مفاهیم اسلامی مخالف هستند اظهار داشت: به اساتیدی که نسبت به اسلام زاویه دارند نباید اجازه تدریس داده شود. او تأکید کرد: اخیرا سعودی‌ها یک شبکه فارسی زبان در لندن تأسیس کرده اند که به مفهوم ولایت حمله می‌کند.

خبر دستگیری «سیف» صحت دارد؟

رئیس دادگستری استان تهران آخرین وضعیت پرونده سیف رئیس سابق بانک مرکزی را تشریح کرد. غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران، در خصوص آخرین وضعیت پرونده سیف رئیس سابق بانک مرکزی اظهار کرد: طبق آخرین اخبار پرونده سیف به دادگاه نرفته و هنوز برای آن کیفرخواست صادر نشده است. رئیس دادگستری استان تهران گفت: پرونده در حال حاضر در مرحله دادسرا است. وی در خصوص برخی از شایعات مطرح در فضای مجازی مبنی بر دستگیری سیف هنگام خروج از کشور گفت: خبری در این خصوص به دست ما نرسیده است و این خبر صحت ندارد.

وزیر اقتصاد: از ممنوع الخروجی رئیس سازمان خصوصی سازی بی اطلاعم

فرهاد دژپسند گفت: از ممنوع الخروجی رئیس سازمان خصوصی سازی بی اطلاعم، اما آن گونه که همکارانم می‌گویند این موضوع تکذیب شده است. وزیر اقتصاد همچنین در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات هم گفت که بر اساس دستورالعملی که در گذشته مصوب و ابلاغ شد، صادرکنندگانی که زیر یک میلیون یورو یا بین یک تا سه میلیون یورو صادرات دارند می‌توانند بدون عرضه ارز به سامانه نیما ارز را به چرخه اقتصاد برگردانند.

یک منبع آگاه: ادعای درخواست لاریجانی برای ابطال انتخابات ۷۶ تهمت است

یک منبع آگاه اعلام کرد: اظهارات علیرضا زاکانی، فعال سیاسی اصولگرا مبنی بر این که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۶، علی لاریجانی درخواست ابطال انتخابات را کرد، تهمت و دروغ است. این منبع آگاه امروز (یکشنبه) در گفت وگو با خانه ملت درخصوص اظهارات زاکانی در مناظره با مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب مبنی بر این که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۶، علی لاریجانی درخواست ابطال انتخابات را کرده است، افزود: این گفته‌ها دروغ و تهمت است و باعث تاسف است که برخی برای رسیدن به اهداف و اغراض سیاسی خود پایبند به امور دینی، اخلاقی و انسانی نیستند. علیرضا زاکانی هفته گذشته در مناظره با تاجزاده اظهارداشت: آقایان ناطق نوری و علی لاریجانی کسانی بودند که سال ۷۶ می‌خواستند انتخاب آقای خاتمی باطل شود.

انتقادات تند و تیز فائزه هاشمی از مسعود ده نمکی

روزنامه شرق مصاحبه بهاره رهنما با فائزه هاشمی را منتشر کرده است. در بخشی از این مصاحبه می‌خوانیم؛
نظرتان راجع به آقای ده‌نمکی چیست؟
خب من هیچ‌وقت نتوانستم ایشان را به‌عنوان یک کارگردان بفهمم. فیلم «اخراجی‌ها»‌ی او را دیدم. به نظرم بیشتر کپی بود. یعنی چیزی که دیدم، کپی بدی از «مارمولک» و «لیلی با من است»، بود. درواقع هر چه فیلم خوب دیده بودم، به صورت غیرحرفه‌ای در فیلم اخراجی‌ها کپی شده بود. واقعا تعجب کردم آن همه فروش برای چه بود؟
تا اخراجی‌های ۳ را هم ساختند.
من یک فیلم بیشتر از ایشان ندیدم و اصلا به دلم ننشست. تعجب کردم از بازیگر‌های برجسته که چرا با ایشان کار کردند. به‌هیچ‌وجه نمی‌توانم ارتباط فکری و ذهنی با او برقرار کنم.
چون شما را خیلی مورد انتقاد قرار دادند و خیلی برایم عجیب بود، فکر کردم شاید یک خصومت شخصی وجود دارد.
اگر خصومت شخصی بود که برای تماشای فیلم‌شان نمی‌رفتم. فکر کردم شاید اصلاح شده و از کار‌های انحصارگرایانه‌اش دست برداشته است، ولی دیدم نه. قضاوت نادرستی بود. ایشان جزو انصار حزب‌الله بودند و مرتب ما را مورد لطف قرار می‌دادند.

بازداشت مدیرکل سابق محیط زیست یزد

علی‌اکبر شمس در این باره اظهار کرد: با دریافت اخباری از دستگاه‌های نظارتی مبنی بر ارتکاب جرائم عمدی از سوی مدیرکل سابق محیط زیست یزد، رسیدگی به پرونده در دستور کار دادسرا قرار گرفت و پس از تحقیقات فنی و غیر محسوس و احراز وقوع جرم، متهم بازداشت شد. وی ارتشاء، تضییع حقوق دولت در عدم انجام وظیفه قانونی و اهمال در این زمینه و سوء استفاده از موقعیت شغلی را از موارد اتهام عنوان کرد و افزود: پرونده برای بررسی مبالغ دقیق ناشی از جرم در مرحله کارشناسی است و به محض تکمیل تحقیقات، پرونده با کیفرخواست برای صدور حکم به دادگاه ارسال خواهد شد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با هشدار به مراجعان به ادارات و واحد‌های تولیدی گفت: از پرداخت هرگونه وجهی خارج از چارچوب و مقررات قانونی به اشخاص اجتناب کنند و بدیهی است در این پرونده به اتهام افراد پرداخت کننده رشوه و تحصیل کننده امتیازات غیر قانونی رسیدگی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار