کد خبر: ۷۰۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 22 January 2019
به گزارش «تابناک تهران»؛ در این عمل چینی سنتی، یک متخصص سوزن های کوچک را به بدن شما در نقاط خاص قرار می دهد. مطالعات نشان می دهد که می توانید درد میگرن را کاهش دهید و همچنین ممکن است تعداد سردردهای خود را کاهش دهید. 
 
اما شما همچنان باید سایر روش‌های درمانی دیگری که برای سردرد استفاده می‌کردید را دنبال کنید.
 
ماساژ

تحقیقات اولیه نشان می دهد ماساژ ممکن است تعدادی سردرد را در برخی افراد کاهش دهد. اما ماساز زمانی که میگرن آغاز شده باشد به شما نمی‌تواند کمک کند. ماساژ همچنین استرس را که یکی از عوامل مهم ایجاد سردرد است را کاهش می‌دهد.
 
تکنیک های آرامش بخش

از آنجا که میگرن اغلب ناشی از استرس است ورزش‌های آرامش‌بخش بسیار به بدن شما کمک می‌کند. این روش ها عبارتند از: تنفس عمیق و آرامش عضلانی پیشرفته، که در آن زمان شما ماهیچه های خود را در قسمت های مختلف بدن خود استراحت می دهید. تمرین این تکنیک می تواند موجب بهبود استرس شما شود، که باعث ایجاد سردرد در بدن شما می‌شود.

ورزش

تمرینات منظم ورزشی به خصوص ورزش‌هایی که باعث می‌شود خون شما به سرعت پمپاژ کند بسیار مفید هستند. یک مطالعه سوئدی ورزش را با داروهای مسکن و ریلکسیشن مقایسه کرده است. 40 دقیقه ورزش به مدت سه روز در هفته با داروهای مسکن و ریلکسیشن برابری می‌کند.

ورزش ستون فقرات

اینکه آیا این ورزش می‌تواند به میگرن کمک کند یا خیر هنوز به طور قطع مشخص نشده است. اما این موضوع ثابت شده است که به عنوان یک دارو برای درمان سردرد بسیار مفید است. اما انجام آن خطراتی نیز دارد بهتر است در این مورد با پزشک خود صحبت کنید.

صبحت با روانشناس

درمان رفتاری شناختی که بر روی تغییر افکار و اعمال شما متمرکز است، ممکن است به شما کمک کندعلائم میگرن کمتری داشته باشید. درمان درمانی به این معنی نیست که شما مشکلات عاطفی یا روانی دارید. این می تواند به شما یک رویکرد جدید را در شرایطی که به طور معمول باعث سردرد می شود، به شما نشان دهد. این کار به خصوص هنگامی که شما همچنین سایر اقدامات پیشگیرانه انجام می دهید، کار می کند.

تغییرات رژیم غذایی

بعضی افراد متوجه می شوند کهغذاهای خاص باعث میگرن می شوند. برخی از شایعترین مواد غذایی عبارتند از الکل، کافئین، شکلات، غذاهای کنسرو شده، گوشت های درمان شده یا فرآوری شده، پنیر های سالم، لبنیات و ... هستند.  غذا و تنقلات خود را در «خاطرات غذایی» بنویسید تا به شما در یادآوری آنچه که قبل از سردرد خوردید کمک کند. سپس این غذاها راحذف کنید ببینید به درمان میگرن شما کمک می‌کند یا خیر.
 
خواب

مطالعات نشان می دهد که خواب ضعیف و میگرن اغلب دست در دست دارند. بنابراین روال خود را دوباره در نظر بگیرید. پس تا آنجا که می‌توانید عادت‌های اشتباهی که هنگام خوابیدن دارید را اصلاح کنید:

در تخت کتابی مطالعه نکنید، تلویزیون نبینید یا به موزیک گوش ندهید.

در داخل رختخواب چرت نزنید.

2 تا 3 ساعت قبل از خواب از خوردن وعده‌های غذایی سنگین خودداری کنید.

در تختخواب خود از موبایل، لپتاپ و تبلت استفاده نکنید.
عادت‌های خوب داشته باشید

شیوه زندگی شما می تواند تأثیر زیادی بر سردرد شما داشته باشد. این نکات می تواند به شما کمک کند:

وعده غذایی را حذف نکنید

به اندازه کافی آب بنوشید

به طور منظم ورزش کنید

وزن سالم خود را حفظ کنید
 
مکمل ها

تحقیقات نشان داده است که ویتامین B2 (ریبوفلاوین) تعداد حملات میگرنی را کم می کند، ولی میزان درد را کم نمی کند. کوآنزیم Q10 نیز باعث کاهش حملات میگرنی در کودکان و بزرگسالان می شود. چند ماه طول می کشد تا اثر این مکمل ظاهر شود. قبل از استفاده از مکمل، با پزشک خود مشورت کنید.
 
درمان گیاهی

گل مینا باعث کاهش درد، تهوع و حساسیت به نور می شود و تعداد سردردها را کم کند. قبل از مصرف داروهای گیاهی، با پزشک خود مشورت کنید. کمبود خواب و میگرن با هم ارتباط دارند، بنابراین 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید
 
فشار دادن

فشار دادن سر، صورت و گردن در طی میگرن، کمک به کاهش درد می کند.

- خط ابرو و زیر چشم را فشار دهید.

- فک و منطقه بین پیشانی و گوش را به صورت دایره وار بمالید.

- جمجمه خود را با یک توپ تنیس ماساژ دهید.

- برای کاهش درد، سر خود را ببندید
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار