آیت الله صدیقی:
امام جمعه تهران با بیان این که وجود حضرت زهرا(س) الهی و عرشی و ملکوتی است، گفت: وجود اهل بیت(ع) هرگونه آلودگی را دفع می کند.
کد خبر: ۷۰۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 23 January 2019

به گزارش «تابناک تهران»؛ آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، دیشب در حرم مطهر رضوی با اشاره به آیه تطهیر که می فرماید:«اِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً»، گفت: به دلیل کلمه «اِنَّما» در این آیه تطهیر مختص اهل بیت(ع) است و دیگر انبیاء، ملائکه و اولیای خدا هیچ کدام این مقام را ندارد.

وی به انواع تطهیر اشاره و اظهار کرد: دو نوع تطهیر از نوع دفع و از نوع رفع وجود دارد که تطهیر اهل بیت(ع) از نوع دفعی است و خداوند هرگونه آلودگی و نجاست را از این بزرگوان برداشته و از اول در ویترین الهی نگه داشته است.

امام جمعه موقت تهران در توضیح تطهیر رفعی با اشاره به این آیه شریفه که می فرماید«قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَىأَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ»، ابراز کرد: انسان هر گناه کبیره که مرتکب شده را باید توبه کند و نباید ناامید شود چنانچه خداوند در این آیه شریفه به کسانی که فرصت ها را در زندگی از دست داده و عمر خود را اسراف کرده اند و بقه خداوند پناه می آورد می گوید که من با مجموعه صفات حسنی(الله) بنده را پذیرا می شوم.

وی با اشاره به یاری حر به امام حسین(ع) در روز عاشورا، گفت: شجره طیبه امام حسین(ع) حر را جذب و تبدیل به میوه شیرین حسینی کرد، این طهارت رفعی است که آلودگی بود و با توبه، رحمت واسعه و شفاعت حسینی این آلودگی رفع شد.

آیت الله صدیقی با اشاره به قدرت پیامبر(ص) و تبعیت و احترام دیگران به ایشان، افزود: برخی از مسؤولان ما با موضع ضعف برخورد می کنند که دشن نیز به ما فشار آورده و ما را متهم می کنند در حالی که در زمان بنیانگذار انقلاب و موضع قدرتی که ایشان داشت کسی جرات نمی کرد، حرفی بزند.

وی به صداقت مسؤولان با مردم تأکید کرد و گفت: دورغ گویی را یاد نگیرید و پاک و سالم زندگی کنید و در برابر این فقر و سختی های زندگی که در نتیجه سوء مدیرت مسؤولان ایجاد شده است، صبر کنید چون ما صاحب الزمان(عج) و شهدا را داریم که اسباب رحمت است و اگر با اطمینان به سمت خدا روی بیاوریم، خدا درهای  رزق را باز می کند./864/پ202/ب1

rasanews
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار