جمشید شیران گفت: امسال شهریه مهدکودک‌های سه ستاره در گروه شیرخوار تا دو سالگی ۲۲۵ هزار تومان، دو تا سه سالگی ۲۱۳ هزار تومان و سه تا ۶ سالگی نیز ۲۰۸ هزار تومان بوده است.
کد خبر: ۷۰۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 24 January 2019
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان از صدور ۲۲ مجوز جدید تاسیس مهدکودک در سال جاری خبر داد و گفت: امسال غذای گرم بین ۳ هزار و ۷۱۸ نفر از کودکان مهدکودک‌های مناطق روستایی و حاشیه شهر توزیع شده است.

به گزارش فارس، شیران در خصوص وضعیت فعالیت مهد‌های شهری و روستایی در استان اظهار کرد: در سال جاری ۱۷۸ مهد کودک شهری و ۱۳۰ مهد کودک روستایی در استان همدان فعال است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مجموع ۳۱۸ مهد شهری و روستایی در استان فعال است افزود: جامعه هدف در مهدکودک‌های شهری ۱۰ هزار و ۳۹۹ نفر و در مهدکودک‌های روستایی ۳ هزار و ۶۱۴ کودک هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه طرح توزیع غذای گرم و پرداخت یارانه شهریه توسط بهزیستی استان در مهدکودک‌های استان در حال اجراست، گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۴۳۰ نفر از یارانه و شهریه مهدکودک‌ها بهره‌مند شده‌اند یعنی به ازای هر یک نفر کودک ۴۰ هزار تومان یارانه توسط بهزیستی به مهد‌ها پرداخت شده است.

وی در خصوص اجرای طرح توزیع یک وعده غذای گرم در مهدکودک‌های استان نیز خاطرنشان کرد: تاکنون غذای گرم بین ۳ هزار و ۷۱۸ نفر از کودکان مهدکودک‌های مناطق روستایی و حاشیه شهر توزیع شده است.

شیران با بیان اینکه همدان هم‌اکنون دارای دو مهدکودک خودکفاست تصریح کرد: یکی از این مهد‌های کودک خودکفا در بیمارستان تامین اجتماعی همدان برای رفاه حال کارکنان این بیمارستان با صدور مجوز فعالیت از بهزیستی استان در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۲ مجوز تاسیس مهدکودک جدید در استان داشته‌ایم، اضافه کرد: علاوه بر صدور مجوز جدید، زمان تمدید پروانه مهدکودک‌های فعال نیز به صورت پنج ساله توسط بهزیستی استان تمدید شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان در خصوص اعلام شهریه مهدکودک‌ها نیز بیان کرد: میزان شهریه مهدکودک‌ها به تفکیک سه ستاره، دو ستاره و یک ستاره هر ساله در ابتدای سال توسط بهزیستی اعلام می‌شود و مهدکودک‌ها موظفند شهریه‌ها را به تفکیک گروه سنی در جلوی درب مهد‌های کودک برای اطلاع والدین نصب کنند.

وی ادامه داد: امسال شهریه مهدکودک‌های سه ستاره در گروه شیرخوار تا دو سالگی ۲۲۵ هزار تومان، دو تا سه سالگی ۲۱۳ هزار تومان و سه تا ۶ سالگی نیز ۲۰۸ هزار تومان بوده است.

شیران با اشاره به اینکه نظارت در شهریه مهدکودک‌ها توسط کارشناس مسوول حوزه کودکان و یک تیم نظارت بهزیستی استان هرساله در سه ماه پاییز انجام می‌شود تصریح کرد: امسال نتیجه بازدید و نظارت بر تخلفات مهدکودک‌ها در حد تذکر و رفع نواقص بوده و هیچ مهدکودکی به دلیل تخلف تاکنون تعطیل نشده است.

وی افزود: والدین کودکان در مهدکودک‌های سراسر استان می‌توانند تخلفات مهدکودک‌ها را علاوه بر بهزیستی به سامانه گویای ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار