کد خبر: ۷۰۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ 26 January 2019

ظرفیت تولید گلابی در کشور بالاست

به گزارش «تابناک تهران»؛ عضو هیئت علمی پژوهشکده میوه های معتدله و سردسیری موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور گفت: ایران از ظرفیت بسیار بالایی برای تولید محصول گلابی برخوردار است. 
حمید عبدالهی در برنامه «شاخه های طلایی» رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه این ظرفیت تا سال های گذشته به نحو باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته بود.
وی همچنین اظهارداشت: درخت گلابی درخت سازگاری با اقلیم ایران و همینطور با خاک های مختلفی از نواحی خزری تا نواحی معتدله در استان های فارس و کرمان است.
عضو هیئت علمی پژوهشکده میوه های معتدله و سردسیری موسسه تحقیقات علوم باغبانی گفت: کشت و کار گلابی با توجه به کیفیت میوه، ظرفیت بالای تولید، صادرات و همینطور پیشرفت های قابل توجهی که در رابطه با تولید این محصول در کشور اتفاق افتاده باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه افزود: گلابی در زمره درختان میوه های دانه دار و معتدله قرار می گیرد و نسبت به سیب و خیلی از محصولات دیگر به شرایط نامساعد محیطی متحمل تر است.
عبدالهی اظهارداشت: بطورکلی در جهان سه نوع گلابی از قبیل گلابی معمولی یا اروپایی، ژاپنی یا آسیایی و گلابی چینی تولید می شود.
وی به رادیو اقتصاد گفت: شاه میوه معمول ترین و مهمترین رقم گلابی که از دیر باز در کشور تولید می شود.
عضو هیئت علمی پژوهشکده میوه های معتدله و سردسیری موسسه تحقیقات علوم باغبانی افزود: گلابی یکی از تولیدات بسیار اقتصادی در بین میوه های مناطق معتدله کشور است.
برنامه «شاخه های طلایی» کاری از شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که جمعه ها ساعت 9 صبح به مدت 60 دقیقه به تهیه کنندگی «مهدی شیار» با هدف بررسی آخرین دستاوردهای مراکز تحقیقاتی علمی کشور در حوزه باغبانی و معرفی توانمندی های این حوزه، چالش ها، معضلات و راهکارهای درست علمی در خصوص ارائه نظریه های جدید باغبانی و استفاده مناسب از آب در این حرفه و معرفی چهره های برتر در حوزه باغبان بر روی موج اف‌ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند. 

fasleqtesad

برچسب ها: گلابی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار