ماجرای جسد سوخته یک جوان در خانه کلنگی

به گزارش «تابناک تهران»؛ حدود ساعت 1:50 بامداد روز گذشته اهالی خیابان ابوذر در منطقه طلاب مشهد با دیدن شعله های آتشی که از یک منزل کلنگی و قدیمی ساز زبانه می کشید، بلافاصله با نیروهای امدادی آتش نشانی تماس گرفتند. با توجه به گستردگی آتش سوزی و دود غلیظی که خیابان را در سیاهی فرو برده بود، نیروهای آتش نشان با صدور دستور شبانه از سوی آتشپاد حسن جعفری (مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد) به سرعت عازم خیابان ابوذر شدند.

با توجه به خلوت بودن خیابان ها در آن ساعت از بامداد، آتش نشانان در کمتر از چند دقیقه به محل رسیدند و عملیات اطفای حریق را آغاز کردند. با خاموش شدن شعله های آتش، فواره های شیلنگ های سنگین آب بر دوش آتش نشانان نیز قطع شد اما در میان دودهای سفید و لوازم سوخته منزل ، ناگهان آتش نشانان جسد مرد جوانی را کنار بخاری دیدند که به طور کامل سوخته بود. گزارش خراسان حاکی است: با پیدا شدن این جسد، ماجرای آتش سوزی رنگ و بوی جنایی گرفت و بدین ترتیب نیروهای انتظامی با حضور در صحنه حادثه، مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، قاضی کاظم میرزایی، در ساعات اولیه بامداد عازم منطقه طلاب شد و این گونه تحقیقات قضایی درباره چگونگی وقوع این حادثه وحشتناک با حضور کارآگاهان اداره جنایی و عوامل بررسی صحنه جرم درحالی آغاز شد که به دلیل کلنگی بودن ساختمان، هر لحظه امکان ریزش بخشی از دیوارها یا سقف آن وجود داشت. در عین حال با از خودگذشتگی نیروهای امدادی و افراد مسئول در صحنه حادثه، بررسی ها ادامه یافت و مشخص شد جسد مربوط به جوان 32 ساله ای است که از حدود سه سال قبل منزل مسکونی مذکور را اجاره کرده وبه طور مجردی در آن زندگی می کرد. یکی از دوستان متوفی که به منزل وی رفت و آمد داشت، مدعی شد زمانی که او برای آب ودانه دادن به کبوترهای متوفی وارد منزل کلنگی شده، دوستش زنده بوده است!

بنابر گزارش خراسان، نیروهای آتش نشان درحالی با دستور قاضی میرزایی به تشخیص کانون آتش سوزی پرداختند که چند فرش تلنبار شده در کنار هم یکی از نشانه های کانون آتش بود! با وجود این در حالی که فرضیه هایی مانند سکته یا آتش گرفتن بخاری مطرح می شد نظریه پزشکی قانونی ماجرای این پرونده را پیچیده تر کرد چرا که جسد مرد 32 ساله با دستور قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی وانقلاب مورد معاینات اولیه توسط پزشک قانونی قرار گرفت و مرگ «س- ح – م» بر اثر گازگرفتگی نیز در حالی رد شد که معاینات مقدماتی نشان می دهد آتش سوزی بعد از مرگ جوان 32 ساله رخ داده است. به همین خاطر و با دستور قاضی میرزایی، گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، تحقیقات گسترده ای را برای حل معمای مرگ این جوان آغاز کرده اند. از سوی دیگر نیز جسد وی برای انجام معاینات و تشخیص دقیق علت مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت.

کارشناسان متخصص آتش نشانی نیز برای شناسایی دقیق کانون آتش سوزی وارد عمل شده اند تا راز مرگ این جوان فاش شود. همچنین کشف تعدادی عطر و ادکلن و اسکناس های نو در منزل مجردی متوفی حکایت از آن داشت که وی به شغل ویزیتوری مشغول بوده و شواهد نشان می دهد سرقتی نیز رخ نداده است. با این حال بررسی های گسترده قضایی در این باره ادامه دارد.