یک دادگاه سوئیسی دیمتری ریبولفوف را به پرداخت ۴.۵۴ میلیارد دلار به همسر سابقش ایلینا مادلادینا محکوم کرد. این دو در سال ۱۹۸۷ در قبرص با هم ازدواج کردند. اما پس از بروز اختلاف در سال ۲۰۰۸ مالادینا خواستار طلاق شد.
کد خبر: ۷۰۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 29 January 2019
زنانی که بوسیله طلاق میلیاردر شده‌اند

اعلام خبر جدایی جف بزوس، موسس شرکت آمازون و ثروتمندترین مرد جهان، از همسرش مکنزی بزوس منجر به موجی از گمانه‌زنی‌ها درباره نحوه تقسیم ثروت این زوج ثروتمند شد.

به گزارش فرارو، برخی این گمانه‌زنی را مطرح کرده‌اند که خانم بزوس ممکن است بر اساس قوانین طلاق ایالت واشنگتن نصف ثروت همسرش را از آن خود کند. براساس قوانین طلاق ایالت واشنگتن، اگر زنی از شوهرش جدا شود، می‌تواند نصف دارایی‌های شوهرش را تصاحب کند.

گفته می‌شود که اگر خانواده بزوس بر اساس قوانین ایالت واشنگتن طلاق بگیرند، چیزی حدود ۶۶ میلیارد دلار نصیب خانم بزوس خواهد شد که در این حالت، مکنزی ثروتمندترین و کم‌سن‌ترین میلیاردر جهان خواهد شد.

مکنزی نخستین زنی نیست که پس از طلاق ثروتمند می‌شود. بسیاری از زنان پس از جدایی از همسران ثروتمندشان میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند. چرا که قوانین برخی کشور‌های اروپایی و آمریکا به زنان اجازه می‌دهد هنگام طلاق مبلغی از پول یا نصف ثروت شوهر را بدست بیاورد.

در ادامه، برخی از زنانی که در جریان طلاق مبالغ هنگفتی دریافت کرده‌اند، معرفی می‌شوند.

داشا زوکووا
همسر رومن آبراموویچ، میلیاردر روسی-بریتانیایی نمی‌دانست که در اثر طلاق به کم‌سن‌ترین میلیاردر تبدیل خواهد شد. زوکووا پس از جدایی از آبراموویچ، ۹ میلیارد دلار بدست آورد. او در سن ۳۶ سالگی به کوچکترین میلیاردر تبدیل شد.
 
زنانی که بوسیله طلاق میلیاردر شده‌اند

آبراموویچ، یکی از بازرگانان برزگ نفت، آلمینیوم و فولاد در روسیه است. او مالک باشگاه چلسی هم هست. در سال ۲۰۰۶، مجله فوربز، ثروت او را حدودا ۱۸.۶ برآورد کرد. آبراموویچ ثروتمندترین مرد روسیه و دومین مرد ثروتمند بریتانیا بود.

ایلینا مالادینا
به گزارش العربی‌الجدید، یک دادگاه سوئیسی دیمتری ریبولفوف را به پرداخت ۴.۵۴ میلیارد دلار به همسر سابقش ایلینا مادلادینا محکوم کرد. این دو در سال ۱۹۸۷ در قبرص با هم ازدواج کردند. اما پس از بروز اختلاف در سال ۲۰۰۸ مالادینا خواستار طلاق شد.

مالادینا توانست روند طلاق را در سوئیس پیگیری کند. او همچنین موفق شد بخشی از اموال ریبولفوف، از جمله سهامش در باشگاه فوتبال موناکوی فرانسه، ۲۹۵ میلیون سهم در بانک قبرص و یک منزل ۹۵ میلیون دلاری در فلوریدای آمریکا (که آن را از دونالد ترامپ خریده بود)، را توقیف کند.
 
زنانی که بوسیله طلاق میلیاردر شده‌اند

شش سال پس از طلاق، دادگاه به نفع مالادینا حکمی صادر کرد که همسرش را به واگذاری نصف ثروتش به او ملزم می‌کند.

جوسلین ویلدنشتاین
جدایی جوسلین ویلدنشتاین از الیک ویلدنشتاین، بازرگان فرانسوی، پرهزینه‌ترین طلاق دهه ۱۹۹۰ بود. در جریان این طلاق، جوسلین ۳.۸ میلیارد دلار بدست آورد.
 
زنانی که بوسیله طلاق میلیاردر شده‌اند

آنا مردوخ
جدایی آنا مردوخ از همسرش روپرت مردوخ، میلیاردر استرالیایی و امپراتور رسانه‌ای، در دهه ۱۹۹۰ یکی از طلاق‌های پرهزینه به شمار می‌رفت. در این طلاق، آنا پس از طلاق ۱.۷ میلیارد دلار بدست آورد.
 
زنانی که بوسیله طلاق میلیاردر شده‌اند
 

اسلاویکا رادیچ
هنگامی که رادیچ از شوهرش، برنی اکلستون، مدیر اجرایی مسابقه فرمول یک، در سال ۲۰۰۹ جدا شد، توانست ۱.۲ میلیارد دلار از اکلستون دریافت کند.
 
الین وین
پس از طلاق از همسرش استفن وین، الین در سال ۲۰۱۰، یک میلیارد دلار بدست آورد. استفن و الین دو بار -یک بار در ۱۹۶۳ و بار دوم در ۱۹۹۱ - با هم ازدواج کرده بودند. استفن، یک بازرگان آمریکایی است که چندین هتل در لاس وگاس دارد. طبق رتبه بندی مجله فوربز در سال ۲۰۱۰، او ششصدوشانزدهمین ثروتمند جهان است.
 
(تصاویر) زنانی که بوسیله طلاق میلیاردر شده‌اند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار